משפחת הילד שנפל למותו מצוק הגישה תביעה נגד עיריית בת ים

הוריו של טימופיי אשורטיה תובעים במצטבר 2.5 מיליון שקלים מכמה גורמים, בהם תנועת הצופים: "ידעו על הסכנות הטמונות במצוק ולא עשו דבר - אלמלא רשלנותם היה חי עוד שנים רבות"

זמן צפייה: 00:45

משפחתו של טימופיי אשורטיה, שנפל למותו מצוק בחוף בבת ים לפני כשלושה שבועות, הגישה הבוקר (שלישי) תביעה נגד העירייה וכן נגד גורמים נוספים, בהם תנועת הצופים והמכון הפתולוגי בתל השומר. בסך הכול תובעים ההורים משמונה נתבעים סכום מצטבר של 2.5 מיליון שקלים.

טימופיי מתואר בכתב התביעה כ"ילד חביב, חייכן, שמח ואהוב על כל הסובבים אותו", שנהרג כשעמד על מצוק בחוף סי פאלאס בבת-ים, כאשר סלעים שהונחו על המצוק, ניתקו ממנו, הידרדרו ופגעו  בו בעוצמה רבה. על פי כתב התביעה "המנוח שנמחץ תחתם וגופו נחבט בהם פעם אחר פעם, תוך כדי נפילתו מגובה המצוק".

ההורים מאשימים את עיריית בת ים שהחל מ-2011 הציבה סלעים במצוק "ללא תכנון מוקדם, ללא רישיון או היתר כדין, וללא פיקוח של מהנדס או מומחה בטיחות". יתרה מכך, טוענת המשפחה, העירייה, תנועת הצופים וגורמים נוספים ידעו על הסכנות הטמונות במצוק – אך לא עשו דבר. לאורך השנים, לטענתם, הגיעו כמה תלונות בנוגע לבטיחות המצוק, אך בשום שלב לא בוצעה בדיקה לבחינת סכנת הקריסה.

כתבות נוספות בנושא:

"ילד של אהבה": בן ה-9 שנפל אל מותו מצוק בבת ים הובא למנוחות

משפחת הילד שנפל למוות מצוק התקשתה למצוא קבר – לווייתו התעכבה

טימופי אשורטיה בן ה-9 נהרג מנפילה מצוק בבת ים

לוויתו של טימופי אשורטיה
לוויתו של טימופי אשורטיה | צילום: חדשות 13

כלפי תנועת הצופים טוענת המשפחה כי הזמינה נערים ובהם המנוח למקום הפעילות, מבלי שהייתה ערה לסכנה או הזהירה מפניה. תנועת הנוער, כך על פי התביעה, "לא ווידאה כי המקום בטוח וללא סכנה של תזוזת הסלעים או נפילה מהמצוק, ולא פיקחה על הנערים ועל המנוח בזמן שהותם במקום".

"אלמלא רשלנות הנתבעים היה המנוח חי עוד שנים רבות בעתיד אשר באחת נגדעו חייו באיבם במותו בדמי ימיו", סיכמו ההורים. "בבוא בית המשפט הנכבד להעריך את גובה הפיצוי בגין ראש נזק זה, מתבקש בית המשפט הנכבד, לתת ערך של ממש לחיים אשר נגדעו באיבם, סתם כך, עקב רשלנותם הפושעת של הנתבעים".

טימופי אשורטיה
טימופי אשורטיה

כאמור, לפני כשלושה שבועות נפל טימופיי אשורטיה למותו מצוק בחוף "סי פאלאס" שבבת ים לשטח חולי. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי באותה העת ופינה אותו במצב אנוש לבית החולים וולפסון תוך כשהוא מבצע בו פעולות החייאה, אך נאלץ לקבוע את מותו לאחר זמן קצר.

לאחר מותו של אשורטיה, משפחתו לא הצליחה במשך זמן רב למצוא חלקת קבורה עבורו. במשך יממה ניהלה המשפחה קשר עם כל הכנסיות באזור המרכז, אך נאמר להם שאין מקום פנוי לקבורת הילד. בשל כך, הלווייתו התעכבה וגופתו נותרה במכון לרפואה משפטית באבו כביר. לבסוף, ולאחר מאמצים רבים, נמצא פתרון והלווייתו התקיימה יומיים לאחר מכן, ביפו.

במהלך הלוויה, אשר אליה הגיעו עשרות חברים ובני משפחה, אביו שהיה עמו בעת הנפילה ספד לו: "תודה לאלוהים שקיבלתי אותך, תודה לאלוהים שהיה לנו אותך. תודה על הילד הזה".

ענבל בן נחום, מורתו של הילד סיפרה מעל קברו: "טימופיי ילד של אהבה, ילד מלא שמחת חיים, אני לא מעכלת את מה שקרה. כולם מכירים אותך ונכנסת עמוק ללב. לא ידעתי שאפשר לאהוב ככה ילד, במהלך השנה ראיתי איזו נשמה ענקית יש לך", המורה הוסיפה: "אפילו צחקתי עם חברותיי שמרוב אהבה אליך אקרא לילד שלי טימופי. צפיתי לך עתיד מדהים, תודה על השנה הזאת איתך".

"אתה כל כך מוכשר בריקוד ובספורט. הכי אהבתי את היכולת המדהימה שלך לשנות מצבי אירוע. בתוך כעס מצאת מה שיצחיק אותך. באותו היום, יום רביעי, נראית מאושר, זכית בתחרות ריצה. לימדת אותי כל כך הרבה", המשיכה. "זכינו בך אפילו לקצת, אבל זכינו לקצת. צפיתי לך עתיד מדהים. תודה על השנה הזאת לצדך. תנוח, ילד מתוק שלי, למרות שאתה בטח מחייך וצוחק שם. אוהבת אותך כל כך".