20 חודשי מאסר למורה שביצע מעשים מגונים בבת 9 בשטח בית ספר

ביהמ"ש המחוזי מרכז החמיר את עונשו של אביתר גרוס בן ה-35, שתקף מינית תלמידה כמה פעמים, וקיבל תחילה רק 9 חודשי עבודות שירות. "סיפרה שלקח אותה הצידה והראה לה 'מאיפה באים ילדים לעולם'"

אביתר גרוס, המורה שפגע מינית בבת 9 בבית ספר

בית המשפט המחוזי של מחוז המרכז בלוד, החליט היום (ראשון) להחמיר את העונש של המורה אביתר גרוס בן ה-35 שהורשע בביצוע מעשים מגונים במספר הזדמנויות בילדה בת 9 והוא נידון ל-20 חודשי מאסר. 

עו״ד ועו״ס לירון אשל, מנהלת מרכז הליווי לילדים נפגעי עבירה במועצה לשלום הילד בירכה על החלטת בית המשפט ואמרה: "הגם שחומרת המעשים מחייבת רף ענישה חמור מזה, ידע כל אדם הפוגע מינית בילדים שיש דין ויש דיין ושהוא צפוי לעונש מאסר מאחורי סורג ובריח. מגיע לאותם ילדים וילדות אמיצים ואמיצות שחושפים פגיעות מיניות לדעת שיש מי שרואה ושומע אותם ולהבטיח להם, ולנו כחברה, צדק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יומיים לבחירות: נתניהו מגיע לישורת האחרונה מעודד • פרשנות

שירה איסקוב, שניצלה מניסיון רצח של בעלה, כבשה את שבוע האופנה

בחירות בצל קורונה: הקרב סביב אחוז החסימה – שיכריע את התוצאות

אביתר גרוס המורה שפגע מינית בקטינה
אביתר גרוס המורה שפגע מינית בקטינה

הסיפור המזעזע נחשף כאשר בת ה-9 שיחקה ביחד עם חברות בגן השעשועים ופלטה בטעות שהמורה לקח אותה הצידה והראה לה "מאיפה באים ילדים לעולם". אחת החברות הבינה שמשהו לא תקין וסיפרה על כך לאמא שלה. זו, התקשרה במהרה לאמה של הילדה ודיווחה לה על האירוע החריג. בנובמבר האחרון, בית משפט השלום בפתח תקווה גזר על גרוס תשעה חודשי עבודות שירות. גרוס, מורה ומחנך, הורשע כאמור בביצוע מעשים מגונים בילדה בשטח בית הספר שבו לימד. גזר הדין המקל עורר סערה ברשתות החברתיות וזכה גם לביקורת חריפה מצד משפחת הקורבן. 

הפרקליטות ביקשה במקור לגזור על גרוס עד ארבע שנות מאסר, אולם השופט עודד מורנו בחר להסתפק בתשעה חודשי עבודות שירות, וזאת משיקולים של שיקום ובהתאם להמלצת שירות המבחן. בפרקליטות מחוז מרכז הגישו ערעור על העונש, וטענו כי הוא סוטה באופן משמעותי ממדיניות הענישה הנהוגה.