משליך כיסא ומשתולל: תיעוד - צעיר מכה מתפלל בקבר שמעון הצדיק

בתיעוד מצלמות האבטחה מבית כנסת שבמערת הקבר שבצפון ירושלים, ניתן לראות כיצד חשוד בשנות ה-30 לחייו תוקף את אחד המתפללים במקום. המשטרה עצרה את הגבר והוא יובא בהמשך להארכת מעצר

זמן צפייה: 01:23

מצלמת האבטחה בבית כנסת בקבר שמעון הצדיק בירושלים תיעדה אתמול (חמישי) חשוד בשנות ה-30 לחייו תוקף באלימות מתפלל במקום. בתיעוד נראה הצעיר חובט במתפלל ומשליך עליו כיסאות. החשוד נעצר היום, ובהמשך יובא לדיון בהארכת מעצרו.

ביום ראשון עצרה המשטרה חשוד מרכזי בתקיפה שהתרחשה במסעדת "בית הפנקייק" בנתניה. זאת, לאחר שפורסם תיעוד שבו נראה אדם מכה מלצרית במסעדה, ותוקף את אחראי המשמרת בעזרת אחד מהכיסאות במקום. לפי החשד, הוויכוח התלקח לאחר שהתוקף ביקש מהמלצרית במקום שתנקה את השולחן שעליו התיישב ללא הוראת המארחת - דבר שככל הנראה עורר את זעמו והניע אותו לתקוף את עובדי המסעדה.

מנחם ולרשטיין, הבעלים של "בית הפנקייק", סיפר ל"הכל כלול" אודות המקרה האלים: "בשעות הערב, לקראת 20:00, המסעדה הייתה די מלאה - ושני לקוחות התיישבו ליד שולחן מלוכלך. מלצרית אחת ניגשה אליהם, וביקשה לא לשבת לבד, לעבור קודם דרך המארחת". לדבריו, "אחד העובדים דיווח שהריח אלכוהול מפי אחד מהגברים. אותו גבר פנה למארחת - שביקשה ממנו לחכות עוד כמה דקות".

עוד בחדשות 13:

"התחמם והכה מלצרית": נעצר חשוד מרכזי בתקיפה ב"בית הפנקייק"

דיווח בארה"ב: טראמפ הורה לתקוף באיראן – וביטל את הפקודה

חרף עידוד המדינה: 50% מההורים לא יודעים היכן החיסכון לילדיהם

תיעוד הקטטה האלימה במסעדת ''בית הפנקייק'' בבית ינאי
תיעוד הקטטה האלימה במסעדת ''בית הפנקייק'' בבית ינאי | צילום: חדשות 13

בעלי המסעדה, הסביר כי הוא מרוצה מהתנהלות העובדים בתקרית החריגה: "המשטרה הגיעה אחרי עשרים דקות. המלצרים נהגו לפי ההוראות וניסו לבלום את האנשים". לדבריו, "מעולם לא קרה לי שלקוח הכה איש צוות. המשטרה הייתה איתי בקשר, לקחה העתקים מהמצלמות ועדויות - לא אמרו לי שהוא נעצר". עוד אמר ולרשטיין, כי "המסעדה התרוקנה תוך עשר דקות והערב המשיך כרגיל. אני מקווה שתהיה קצת יותר סבלנות וסובלנות לעם ישראל".

בתוך כך, לפני כשבוע פורסם סרטון המתעד קטטה רבת משתתפים שפרצה בפארק המים "ימית 2000" שבחולון, בו ניתן לראות כיצד המתפרעים משליכים כיסאות פלסטיק זה לעבר זה - וכן על המאבטחים במקום, שניסו להשליט סדר בתגרה. בהמשך אותו אירוע נעצר נער בן 17 מירושלים, והמשטרה פתחה בחקירה.