מתחזק החשד: השריפה בבית "הגננת המתעללת" - כתוצאה מהצתה

מחקירה ראשונית של מכבי האש עולה כי נמצאו מספר חומרים דליקים בבית המשפחה של כרמל מעודה בראש העין, מה שעשוי להצביע על כך שאלמוני גרם להצתה - ונמלט מהמקום

זמן צפייה: 04:01

במכבי האש הודיעו היום (שבת) כי מחקירה ראשונית עולה שמתחזק החשד שהשריפה בבית משפחתה של כרמל מעודה, הגננת שתועדה מתעללת בראש העין, נגרמה מצתה. חוקרי השריפות, בסיוע כלב שהוכשר לאיתור מוקדי הצתה, מצאו בזירה חומרים דליקים, ולפי החשד, אלמוני הגיע לבית המשפחה עם חומר דליק, הצית את האש ונמלט מהמקום.

מוקדם יותר תקף אביה של מעודה את ההסתה שהובילה, לטענתו, להצתת בית המשפחה שבו פועל גם הגן. ״קראו ברשת החברתית לשרוף את ההורים", אמר בשיחה עם חדשות 13, "זו הסתה, במזל לא התפוצצו בלוני הגז".

חשד להצתה בראש העין
צילום: דוברות המשטרה

במהלך הבוקר הצליחו כוחות הכיבוי וההצלה להשיג שליטה על האש, לא לפני שזו גרמה לקריסתה של קומת גלריה בבית. בתיעוד מבפנים נראה ההרס הרב, והרהיטים וקירות המפוייחים. חוקרי דליקות יחד עם המשטרה פתחו בחקירה, ונבדק בין היתר חשד להצתה.

קצין הכיבוי רשף יניב כהן, שהגיע לזירה, סיפר: "קיבלנו הודעה על שריפת בית פרטי בראש העין ויצאנו. בהגיענו למקום תוך זמן קצר זיהינו כי קומה ראשונה וקומת הגג בוערות כליל, מיד פעלנו למניעת התפשטות השריפה למבנים סמוכים במקביל לפעולות הכיבוי, לדירה נגרם נזק כבד ולמקום הוזעק מהנדס מהרשות המקומית בשל חשש לקריסת חלקי המבנה".

בעקבות השריפה, הפגנת ההורים שתוכננה להערב מול הגן בוטלה בשל איסור שהוטל על ידי המשטרה, אך תתקיים הפגנה מול מקום מעצרה של הגננת החשודה בנווה תרצה. בנוסף המארגנים הודיעו כי מחר בשעות הערב יתקיימו הפגנות כמתוכנן ב-11 מוקדים ברחבי הארץ. "נסיבות השריפה עודן נחקרות על ידי המשטרה", אמר אחז אגם, יו"ר ועד הורי הגנים הארצי וממארגני המחאה, "בכל מקרה, על אף התסכול וחוסר האונים המובן מכורח הנסיבות, אלימות איננה הדרך לעשות צדק עבור ילדינו. ממשיכים כמתוכנן, בדרך דמוקרטית וצודקת".

חצר ביתה של כרמל מעודה לאחר השריפה
חצר ביתה של כרמל מעודה לאחר השריפה

עו״ד בנימין מלכא, שמייצג את ההורים, טען כי הם אין להם קשר להצתה.  ״מהיכרותי עם הורי הילדים, אני יכול לומר, בפה מלא ובלב שלם, כי מדובר באנשים נורמטיביים", אמר, "הם כעוסים ומזועזעים עקב הפשעים החמורים אשר בוצעו כלפי ילדיהם, כלפי פעוטות, אך אינם עבריינים ואין לי ספק שחקירה מעמיקה תוליד מסקנה כי להורי הילדים אין קשר לשריפה. בטוח כי משטרת ישראל תבצע עבודתה ותחקור את האירוע ואת כל מי שייתכן וחשוד במעשה, לרבות בני משפחתה של הגננת המתעללת. אציין כי נוסיף לעמוד על זכויות נפגעי העבירה, הפעוטות, אולם, נפעל בדרך חוקית ומקובלת וללא כל גילויי אלימות".

מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "החל מהרגע בו התקבלו פרטים על אירוע השריפה בביתה של הגננת, עיריית ראש העין והמנכ״ל אילן הררי פועלים בשטח עם צוותי חירום במשותף עם כוחות המשטרה והכיבוי. העירייה הקפיצה כבר בשעות הבוקר המוקדמות צוותים של השרות הפסיכולוגי, ביחד עם עובדים סוציאלים והגורמים המקצועיים של עיריית ראש העין על מנת לתת מענה לתושבי השכונה. המנכ״ל הררי אמר כי "בראש העין קהילת תושבים חזקה ומגובשת. ראש העין תתגבר גם על הארועים האחרונים שהם קשים לכולם. עכשיו אנחנו במשימה להשיב את חיי השגרה לשכונה ואנחנו נבצע אותה".

כרמל מעודה
כרמל מעודה, החשודה בהתעללות בפעוטות

אתמול, כאמור, פורסמו סרטונים ממצלמות האבטחה שבהם ניתן לראות את כרמל מעודה, המטפלת מראש העין החשודה בהתעללות בפעוטות, קושרת את הפעוטות לכיסא כשידיהם קשורות מאחורי הגב, מצליפה בהם באמצעות מגבת, אוחזת אותם באלימות ובועטת בהם. כזכור, עדויות ממקרי ההתעללות בגן נחשפו לראשונה בחדשות 13. בתיעוד ניתן לראות כיצד מעודה מרימה פעוטות בחוזקה, מטילה אותם על הכיסא באלימות וקושרת את ידיהם מאחורי הגב. בסרטון נוסף מתועדת מעודה ניגשת לפעוט היושב בכיסא, תופסת בצווארו ודוחפת אותו אחורנית עד שהוא נופל.

ניקול דניאל חגבי, שבנה עומר בן השנתיים היה קורבן להתעללות בגן בראש העין, סיפרה אמש בריאיון ל"שישי" כי לא היו סימנים מקדימים לאלימות שספג בגן. "עומר אהב לבוא לגן", סיפרה. "על פניו היא הצטיירה כגננת מאוד טובה. היא באה לבקר אותנו באוגוסט כי התגעגעה והייתה שולחת להם הקלטות קוליות בערב, סתם כי הם חיממו לה את הלב. אבל בסרטונים שראיתי במשטרה היה הכול חוץ מאהבה. האהבה הייתה רק הצגה להורים".

תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין
תיעוד של כרמל מעודה הגננת המתעללת מראש העין | צילום: דוברות המשטרה

חגבי לא חשדה כי שני ילדיה, בני שנתיים ושנה, עוברים התעללות בפעוטון עד שנקראה לצפות בסרטונים במשטרה. "ראיתי אלימות קיצונית ומחרידה. מעבר לזה ראיתי התנהלות מזעזעת, אין רגע אחד שיש צעצועים מפוזרים על הרצפה – תמיד הכל אסוף ורק מנקים", שיחזרה. "זה היה גן עד שההורה האחרון עזב ומהרגע שההורה הראשון הגיע לאסוף את הילד שלו. שאר הזמן זה ילדים שאוכלים, ישנים, עומדים בפינה – או חוטפים מכות".