אלפים הפגינו בבלפור: כ-20 נעצרו בחשד שחסמו כבישים

השבוע ה-24: השוטרים ביצעו מעצרים במסגרת המחאה נגד נתניהו ליד מעונו בירושלים, בטענה להפרות סדר וחסימת צירים. המוחים הפגינו בין היתר נגד הסרת פסל "גיבור ישראל" שהוצב בכיכר פריז אמש

זמן צפייה: 00:45

כ-20 מפגינים נעצרו הערב (שבת) על ידי כוחות המשטרה במסגרת המחאות זה השבוע ה-24 מול מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור, זאת בגין הפרת סדר וחסימת צירי תנועה. בין היתר, המוחים הפגינו נגד הסרת הפסל "גיבור ישראל" שהוצב אמש בכיכר פריז.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2012052208 ' autoplay='0' credit='חקירה עכשיו' desc='4 צוללות ענק של תנועת ׳חקירה עכשיו׳ קוראת להקמת וח״ק ממלכתית בנושא רכש הצוללות וכלי השיט' poster='' kid='1_a3pyxzrb' kid='1_a3pyxzrb' duration='30'']

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: "נתניהו פעל כאילו זו ממשלת ליכוד ולא ממשלת אחדות"

האוצר בעד פתיחת קניונים, אדלשטיין מתנגד: קבינט הקורונה יתכנס

לקראת בחירות 2021: איך הפך איזנקוט לאיש המחוזר בפוליטיקה?

זירת התאונה בקרית אונו
זירת התאונה בקרית אונו | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר נהרג דרור סופר, מפגין בן 82, בתאונת דרכים שהתרחשה בדרך חטיבת אלכסנדרוני בקרית אונו. צוות מד"א פינה אותו כשהוא במצב קשה עם פגיעת ראש ומאוחר יותר נקבע מותו. סופר הוא אביה של מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני. מפגין אחר שהיה באותו הצומת סיפר לחדשות 13: "מדובר במפגין בן 82 שמגיע כל שבוע להפגנה שם, הוא ירד פתאום לכביש, אולי איבד אוריינטציה ונדרס".

דרור סופר, נהרג מפגיעת רכב כשהפגין נגד נתניהו בקריית אונו | צילום: חדשות 13

פרמדיקית מד"א, עליסה שומנסקי, וחובש על אופנוע מד"א, יוסף נהון סיפרו: "היינו בסמוך למקום והזעיקו אותנו לתאונה, ראיתי גבר כבן 82 שוכב על הכביש ובסמוך רכב פרטי עם שמשה מנופצת, הפצוע היה מחוסר הכרה וסבל מחבלת ראש קשה, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".

בין היתר, המפגינים שהגיעו להפגין בבלפור הביעו את זעמם על כך שעיריית ירושלים הסירה את הפסל "גיבור ישראל" במהלך הלילה, שהובא במיוחד לצורך ההפגנה, שאותו פיסל האמן איתי זליאט. כאמור, הפסל עשוי ברונזה, מתנשא לגובה של כ-5.5 מטרים ושוקל כ-6 טון.

"יצרתי את הפסל הזה כמחווה למפגינים שהם גיבורי ישראל בעת הזו. קיבלתי צו 8 להגן על הדמוקרטיה שלנו. המפגין הוא גיבור ישראל, שמשתתף באופן אקטיבי בהגנה על ישראל כמדינה דמוקרטית", אמר זליאט.

הפסל ''גיבור ישראל'' שפיסל איתי זליאט
הפסל ''גיבור ישראל'' שפיסל איתי זליאט

מפגינים בבלפור
מפגינים בבלפור