החשוד בהונאת הנזקקים: רוצח דרק רוט; מעצרו הוארך בשבעה ימים

4 שנים לאחר ששוחרר ממאסר בעקבות רצח נהג המונית שהסעיר את המדינה, ארבל אלוני מסתבך שוב בפלילים. זאת לאחר שע"פ החשד פעל באופן שיטתי עם חשודים נוספים על מנת לפגוע בבעלי קשיים כלכליים

זמן צפייה: 02:29

הותר לפרסום: ארבל אלוני, רוצח נהג המונית דרק רוט, הוא הרוצח המוכר החשוד בהונאת נזקקים לצד ארבעה חשודים נוספים. היום (שלישי) הובאו החשודים לדיון בבית משפט ומעצרם הוארך בשבעה ימים. נגד העצורים עומדים חשדות לקשירת קשר לביצוע פשע, עבירות מס, עבירות לפי חוק הגנת הצרכן ועבירות הלבנת הון.

החקירה, שמנוהלת על ידי משטרת ישראל, בשיתוף רשות המיסים, הרשות להגנת הצרכן ובליווי פרקליטות מחוז תל אביב, החלה בעקבות פיקוח על פעילות בקרב גורמים העוסקים בפשיעה כלכלית, שבמהלכה נחשף כי הפעילות הפלילית הביאה לפגיעה באזרחים המצויים בקשיים כלכליים. החשודים פעלו באופן מאורגן ושיטתי לאורך תקופה על מנת לגזול את כספם של אזרחים המצויים במצוקה כספית.

המבצע יצא לפועל במסגרת מיקוד המאמץ המשטרתי בתופעות של פשיעה כלכלית חמורה ומאורגנת בתחום הלוואות כספים, שמובילות להרס ולפגיעה כלכלית משמעותית בקרב משפחות נורמטיביות. המעצרים התבצעו באמצעות יחידות מיוחדות ועל ידי ניהול חקירות משותפות עם רשויות אכיפה נוספות.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20190521-1102' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_kn3ru47s' duration='77'']

ארבל אלוני
ארבל אלוני | צילום: חדשות 13

חלק מהעצורים בפרשה נעצרו בעקבות תחקיר ברקוד על עוקץ הלוואות חוץ בנקאיות שבוצע על ידי חברה שנקראה "בסט פרייס". החברה לקחה פרטי אשראי מלקוחות שפנו אליה והבטיחה כי לא ייגבה מהם כסף והפרטים הם לצורכי זיהוי בלבד. אך בפועל, לקוחות רבים ראו חיובים של מאות שקלים, וכשפנו לחברה נאמר כי לא ניתן לקבל שירות ללא תשלום. אלה שרצו לבטל את העסקה ניסו להשיג את החברה, אך רק מעטים הצליחו להגיע לנציגים.

בינואר 1994, כאשר היה בן 14, עלה אלוני למוניתו של דרק רוט בהרצליה עם חברו משה בן-איבגי. השניים ירו שישה כדורים בגבו של רוט – ואחד מהם פגע בגבו והרג אותו במקום. עד היום לא ידוע מי מהשניים ביצע את הירי או מה היה המניע לרצח. השניים הורשעו ברצח ונידונו ל-16 שנות מאסר. באחת מחופשותיהם מהכלא, ב-1998, ביצעו השניים שוד במכולת בהרצליה ונידונו לחמש שנות מאסר נוספות. ב-2015, כאמור, השתחרר אלוני מהכלא - שם הספיק להתחתן ולהקים משפחה. בן-איבגי ברח במהלך חופשה מהכלא ב-2004 ונמלט לארגנטינה. ב-2013 הוסגר חזרה לישראל וב-2018 שוחרר מהכלא לאחר ריצוי עונשו המלא.