אם החשוד ברצח אשתו: "הכניס אותי לבית ואמר לי שהרג את דיאנה"

אריה ואהובה, הוריו של אמיר רז, סיפרו שהאם הגיעה לבקשת בנה לבית בנעלה לאחר הרצח, כדי לקחת את ילדיו. "לא ישנים ולא אוכלים" • החשוד בחקירה: ייתכן שהמעשה נבע מפוסט-טראומה מעופרת יצוקה

זמן צפייה: 03:51

יממה לאחר ששמו הותר לפרסום, אהובה ואריה רז, הוריו של אמיר החשוד ברצח אשתו דיאנה רז, אמרו היום (ראשון) כי "אנחנו כאובים ואבלים, המומים ובוכים, לא ישנים ולא אוכלים. מחפשים תשובות שאין לנו". במקביל, במח"ש גבו עדות מהוריה של דיאנה כדי לנסות לבחון אם היו סימנים מקדימים שיכלו לרמז על האירוע.

בהמשך, אמו של החשוד ברצח סיפרה כיצד נודע על האירוע: "הבן שלי התקשר אליי ואמר לי 'תבואי'. משהגעתי לשם, שלושת הנכדים שלי שיחקו בחוץ טרמפולניה יחד עם אמיר. לאחר מכן הוא הכניס אותי הביתה ואמר לי 'הרגתי את דיאנה'". עוד הוסיפה לתאר: "כאילו לא הייתה נשמה מאחורי העיניים שלו, זה לא היה הילד שלנו".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בקבוצת "ביג" לא מחכים לאישור: מרכזי הקניות נפתחו בכל הארץ

מגבלת המרחק בוטלה, טייק אוואי מתאפשר: המדריך ליציאה מהסגר

המתווה לפתיחת בתיה"ס: בערים אדומות וכתומות – יום כן, יום לא

לאחר מכן סיפרה אהובה כי "אמרתי לו שאני לוקחת את הילדים, ומאז אנחנו בסרט רע. אני לא מצליחה לתפוס את מה שהבן שלנו עשה. אנחנו לא קולטים שדיאנה לא פה, דיאנה היא בת שלנו. אנחנו לא מצליחים להבין מה קרה שם, יש בנו כעס גדול על מה שהוא עשה".

דיאנה רז | צילום: חדשות 13

אביו של השוטר סיפר לחדשות 13 כי "הם היו זוג מאוהב אבל עם הרבה בעיות. הוא היה מאוהב בה עד קצה העולם. אני לא מבין מה קרה פה. אין לי מושג איך זה קרה וזה הבן שלי. אין לי מושג מאיפה הגיעה הג'ננה הזאת. הוא התקשר לאשתי וביקש ממנה לבוא לקחת מהר את הילדים. היא חזרה הביתה וסיפרה לי ואז הגעתי לכאן. לא דיברתי איתו רק חיבקתי אותו ולקחו אותו למעצר".

בחקירתו החשוד טען כי ייתכן שהמעשה נבע מפוסט טראומה ממבצע עופרת יצוקה שבו השתתף כלוחם. יש לציין כי גם לפני הירי הוא נקט באלימות קשה כלפי דיאנה.

עו"ד משה אלון שמייצג את החשוד מסר כי "אלה שלבים ראשונים של חקירה, דברים עוד צריכים להתברר כמו רקע קודם של אלימות, שלא ידוע לנו שקיים כזה. אנחנו משתתפים בצער המשפחה ונאפשר למח"ש לעשות את עבודתה".

עורך הדין משה אלון
עורך הדין משה אלון | צילום: חדשות 13

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ הבוקר: "הרצח הנורא של דיאנה רז ז״ל מזעזע את כולנו. דיאנה הייתה מקור השראה לנשים רבות. נמצה את מלוא חומרת הדין עם הרוצח ונעשה כל מאמץ כדי להבטיח את שלומן וביטחונן האישי של כל אישה בישראל".

כזכור, אמש פורסם שמו של אמיר רז בן ה-33, השוטר החשוד שירה למוות באשתו ביישוב נעלה שבבנימין. בתום דיון בבית המשפט בראשון לציון, השופטת אושרית הובר היימן האריכה את מעצרו בתשעה ימים, והוחלט כי הוא יישלח להסתכלות פסיכיאטרית.