"ילד תמים וחייכן - אנחנו בתדהמה": אבל בשפרעם לאחר רצח הנער

סעיד חטיב, בן דודו של עאדל חטיב בן ה-17 שגופתו נמצאה בשטח פתוח בעיר, אמר שהמשפחה סומכת על הרשויות שיביאו לדין את הרוצחים. אביו: "כולם אהבו אותו". מעצר ארבעת החשודים הוארך ב-6 ימים

זמן צפייה: 02:13

עו"ד סעיד חטיב ומנהל עיר ללא אלימות בעיריית שפרעם, בן דודו של הנער עאדל חטיב בן ה-17 שגופתו אותרה אתמול בעיר, התייחס היום (שישי) לרצח: "קיבלנו את ההודעה בתדהמה ובהלם. ילד בן 17, תמים, חייכן, התנדב בעיר ללא אלימות ותרם לאחרים. וכך היה הסוף שלו, במקום שילמד, ישלים בגרויות, יתחתן ויהיה אזרח מהשורה – הוא גמר את החיים שלו בתוך קבר בגיל מאוד צעיר". במקביל, מעצר ארבעת החשודים במעורבות ברצח הוארך בשישה ימים.

"הלם במגזר הערבי, בכל המדינה", המשיך חטיב. "כולם כואבים את הרצח הנתעב הזה, רצח אכזרי. הילדים האלה צריכים לפרוח, להרגיש ביטחון, ואני מקווה שהרצח הזה יהיה אחרון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

האלימות בחברה הערבית: מת מפצעיו הגבר שנורה בצפון בחודש שעבר

"המקור": תלונות הילדים בי-ם על חטיפה והתעללות – וסגירת התיק

פלסטיני נעצר בחשד לעבירות מין בקטין במודיעין עילית

עדאל ח’טיב, גופתו אותרה בשטח פתוח בעיר שפרעם
עדאל חטיב, גופתו אותרה בשטח פתוח בעיר שפרעם | צילום: משטרת ישראל

חטיב סיפר על שאיפותיו של הנער: "עאדל הגיע אלי לפני שנתיים בגיל 15, ילד שסיים לימודים בכיתה י', והוא היה נפגש איתנו פעמיים בשבוע אחר הצהריים. היו לו חלומות פשוטים – רישיון רכב, להשלים בגרויות, לעבוד, להתחתן. אהב אנשים. תמיד אמר שהוא רוצה לעשות למען הקהילה. בשלב מסוים הוא הפך למדריך, הדריך את הילדים החדשים והיה חלק בפעילות העירונית למניעת אלימות".

"המשפחה כואבת, בוכה. גם מודה למגזר ולכל התושבים שבאו לנחם ולהיות איתם ברגעים קשים אלה", אמר עורך הדין. "אנחנו בטוחים שהדין יבוא עם החשודים האלה. אנחנו סומכים על החוק, המדינה ובית המשפט שיעשו את מה שצריך".

אמו של הנער, פאטמה חטיב, סיפרה: "לא חשבתי אי פעם שזה יקרה אצלי וירצחו את הבן שלי. עאדל היה הנשמה שלי, הבן הבכור והיחיד שלי, השקעתי המון בחינוך שלו. היה לו אופי נהדר אבל נתנו לו לחיות, הכנו לו בית. היה שאפתן. בפעם האחרונה שראיתי אותו אמר לי 'אני רעב', הכנתי לו אוכל ויצאתי לעבודה שלי. לא הרגשתי שהיה מאויים".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-20191206-1446' autoplay='0' credit='' desc='פאטמה חטיב, אמו של הנער שנרצח' kid='1_o8sy9xzd' duration='137'']

אביו של עאדל, אשרף חטיב, אמר: "עאדל היה פעיל במתנ"ס העירוני והיה יודע איך למלא את זמן הפנאי. כולם אהבו אותו. אין לי מה להוסיף יותר. ראיתי אותו לאחרונה ביום רביעי אחרי שחזר מהעבודה. שאלתי איפה הוא. הוא עוזר לחבר שלו בכמה עבודות. אחרי שאיחר בחזרתו לבית, הלכתי למשטרה ודווחתי על היעדרותו".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-20191206-1421' autoplay='0' credit='' desc='אביו של עאדל חשד' kid='1_zbd26er0' duration='57'']