החשוד בפגע וברח בבאר שבע: אסיר ששוחרר מבית הכלא בשל צפיפות

תושב העיר כבן 30, שלפי החשד פצע קשה בת 17 ונמלט מזירת התאונה, ריצה עונש מאסר במשך כשנה וחצי על עבירות אלימות במשפחה, ושוחרר מוקדם מהצפוי. הוא נתפס על ידי המשטרה בתום חיפושים נרחבים

ארכיון
ארכיון | צילום: החדשות 13

תושב באר שבע כבן 30, החשוד בתאונת הפגע וברח שאירעה אמש (שני) בבאר שבע, הוא אסיר לשעבר שריצה במשך כשנה ושלושה חודשים עונש מאסר על עבירות אלימות במשפחה וששוחרר בחודש דצמבר מוקדם מהצפוי, בשל הצפיפות בבתי הכלא, לאחר החלטת בג"ץ כי המדינה חייבת לדאוג לשיפור תנאי המחייה של האסירים.

כזכור, נערה בת 17 נפצעה אמש קשה מפגיעת רכב בשדרות דוד טוביהו שבבאר שבע. הנהג נמלט מהזירה, וצוות מד"א העניק לפצועה טיפול רפואי ראשוני ופינה אותה לבית החולים סורוקה שבעיר. במהלך הלילה קיימה המשטרה סריקות בעיר, ועצרה גבר בשנות השלושים לחייו בחשד למעורבות במעשה. חקירת המקרה נמשכת.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הערב: ישראל תתייחד עם זכר חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה

לאחר בדיקה פסיכיאטרית: רוצח אורי אנסבכר נמצא כשיר לעמוד לדין

התחזית: ירידה בטמפרטורות; ביום הזיכרון - נעים וייתכן טפטוף

כזכור, יומיים לאחר שחרור 968 האסירים, תושב נהריה בן 25, ששוחרר מבית הכלא, נהרג בתאונת דרכים עצמית, בעת שרכב על אופנוע. מפרטי האירוע עולה כי הצעיר ככל הנראה סטה מנתיב הנסיעה בקטע הכביש שבין צומת כברי לכניסה לעיר ופגע בעץ. גורמי רפואה שהגיעו לזירה העניקו לו טיפול רפואי ונאלצו לקבוע את מותו. מפרטי החקירה עלה כי האופנוע היה ככל הנראה גנוב, וכי לצעיר לא היה רישיון נהיגה על אופנוע.

פראמדיק מד"א רביב אברהם, שהיה עד לתאונה, סיפר: "הייתי בדרכי הביתה כשמולי בנתיב הנגדי הגיע רוכב האופנוע. הוא איבד שליטה ומעוצמת התאונה נפגע באורח אנוש, האופנוע שהמשיך בתנועה נעצר בתמרור במרחק של עשרות מטרים. מיד דיווחתי למוקד על האירוע וביצעתי בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לי אלא לקבוע את מותו".

כאמור, ב-20 בדצמבר 968 אסירים שוחררו במסגרת יישום תיקון חוק השחרור המנהלי, וזאת בהתאם לקשיים שנבעו במילוי החלטת בג"ץ מ-2017 שקבעה כי על המדינה להרחיב את שטח המחיה המינימלי של האסירים. בין האסירים ששוחררו היו 44 עברייני מין, ומתוכם 39 שהוגדרו על ידי שירות בתי הסוהר כמסוכנים וכדרושי פיקוח.