בג"ץ הקפיא את העברת המידע על מתחסנים לרשויות

לאחר שהכנסת אישרה למשרד הבריאות למסור מידע אודות תושבים שלא התחסנו כדי לעודד אותם לעשות זאת, שופטי בג"ץ הוציאו צו על תנאי שמעכב את אישור החוק, בשל פגיעה בזכות החוקתית לפרטיות

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

שופטי בג"ץ הוציאו הערב (שלישי) צו על תנאי על החוק שמאפשר להעביר מידע לרשויות אודות תושבים שלא התחסנו נגד קורונה, ובכך הקפיאו את ההליך שאושר בכנסת. זאת, בשל פגיעה בזכות החוקתית לפרטיות. החוק הוקפא בעקבות עתירות שהוגשו לבית המשפט.

עורך הדין גיל גן מור מהאגודה לזכויות האזרח מסר כי "גם בדיון וחרף שאלות חוזרות ונשנות של בית המשפט נציגי הממשלה והכנסת לא הצביעו על תועלת משמעותית שתעלה מהעברת המידע הרפואי הרגיש למשרדי הממשלה ולרשויות המקומיות. זו עוד פגיעה קשה בזכות החוקתית לפרטיות שכפי שציינה הנשיאה חיות בדיון נשחקה משמעותית בשנה האחרונה".

חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונה | צילום: רויטרס

לפני כשבועיים אישרה מליאת הכנסת סופית את הצעת החוק לפיה משרד הבריאות יורשה להעביר נתונים על מי שלא התחסן לרשויות המקומיות, למנכ"ל משרד החינוך ולגורמים במשרד הרווחה, וזאת במטרה לאפשר להם לעודד אנשים להתחסן, באמצעות פנייה אישית לאותו אדם ופעולות אחרות אותן יגדיר מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי. ההצעה אושרה בקריאה שלישית עם 30 תומכים ו- 13 מתנגדים.

בין המידע שיועבר - שמות, מספרי תעודת זהות, כתובות ומספרי טלפון של אזרחים שזכאים להתחסן אך טרם עשו זאת. כמו כן, המידע יועבר לרשויות בכפוף לבקשה אקטיבית ולהצגת תכנית לעידוד התחסנות בקרב האוכלוסייה הנכללת במאגר המידע. לגבי מי שקיבל רק מנת חיסון אחת ולא הגיע בזמן לקבל את המנה השנייה - יועבר גם מועד קבלת מנת החיסון הראשונה.