תחקיר: עורכת הדין שמחלקת פטורים פיקטיביים ממסכה תמורת תשלום

לאחרונה סופקו אישורים מזויפים שמאפשרים לכל מי שרוצה לא לעטות מסכה, בטענה למוגבלות פיזית או נפשית. המחיר - 150 שקלים. עוה"ד שמסייעת בהליך: "תגיד שיש לך בעיה רפואית - זו דיקטטורה"

זמן צפייה: 04:23

עורכת הדין ליאור ארז, מומחית לדיני עבודה, אפליה והטרדות מיניות ולפי הפעילות שלה ברשתות החברתיות, ניכר שהיא גם מכחישת קורונה. ארז מפרסמת מדי שבוע עשרות פוסטים נגד חיסונים, קונספירציות על השתלת שבבים תת-עוריים ובעיקר על מקור הקורונה. בחודשים האחרונים היא מתמקדת בפרויקט המסכות - כלומר בהסרתן.

מתברר שמתחת לפני השטח מתגלגלת בישראל תעשייה של פטור ממסכות. תמורת 150 שקלים ניתן יכול לקבל מעורכת הדין ארז תצהיר משפטי לפיו אתה סובל מבעיה בריאותית או שכלית שלא מאפשרת לך לעטות מסכה. "אני אומרת ללקוחות שפונים אליי תגידו שיש לכם פטור ונפתרה הבעיה, לא ייתנו לכם קנס", אמרה ארז.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו על הסגר: "החלטה אומללה – נדהמנו מהשינוי בעמדת נתניהו"

חוק הסגר אושר בקריאה ראשונה; אמסלם: "המפגינים קראו לי שמן"

שדה תעופה בפינלנד אימן כלבי איתור שיריחו קורונה על הנוסעים

ליאור ארז
ליאור ארז | צילום: חדשות 13

בכך, עורכת דין, לא רופאה או פסיכיאטרית, מחתימה במודע על תצהירים שקריים תמורת כסף. תחקירן חדשות 13 פנה לעורכת הדין והבהיר לה שאין לו כל בעיה רפואית. היא השיבה לו כי "זה לא משנה, תגיד שיש לך - זו דיקטטורה, אומרים הכול".

עם זאת, בריאיון שערכה עם חדשות 13, טענה ארז כי "אני לא אחראית לכתיבת ולתוכן התצהיר. פנו אליי אנשים עם בעיות בריאותיות ונפשיות. אני עורכת תצהיר מאומת כדין לאימות החתימה שלהם על העובדות - אני לא אחראית למה שהם כותבים".

עו"ד אופיר שמשון המייצג את ארז מסר בתגובה: "יש להצר על הפרסום הכוזב, המגמתי והמטעה, אשר נעשה באופן רשלני ומרושע. שכן אין פגם בפעילותה המבורכת של עו"ד ארז. חבל שההקלטה המבושלת והריאיון הערוך השמיטו את התייחסות עו"ד ארז לגופו של עניין והסתירו את האמת מהציבור. ארז מעולם לא מכרה או העניקה פטור, בוודאי של באופן כוזב, ובטח שלא נטלה חלק בתעשייה שכזו (אם בכלל ישנה). כל פעולתה של ארז התמקדה באימות תצהיר ובהבהרת הוראות צו בריאות העם. ברור שיש לפעול בהתאם להוראות ולא ניתן לחייב אנשים עם מוגבלות, שאין באפשרותם לעטות מסכה, לעטות מסכה על פניהם- בכפייה, כל חיוב כזה הינו פסול ופוגע בזכות לשוויון. עו"ד ארז תמשיך להעניק שירות אדיב ומקצועי ללקוחותיה, לרבות אלו בעלי מוגבלויות, ותעזור להם לעמוד על זכויותיהם".