אישום נגד שוטר: היכה מפגין שהעיר לו על מסכה – וכתב דוח שקרי

עדיאל קלי, שמשרת ביס"מ, מואשם כי השליך את מכשיר הקשר שלו בפניו של מפגין חרדי ופצע אותו, ולאחר מכן דיווח כי הוא ניסה לחטוף את המכשיר בכוח מידיו - מה שהוביל לחקירתו

כוחות המשטרה מול החרדים
כוחות המשטרה מול החרדים בירושלים | צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

המחלקה לחקירת שוטרים הגישה הבוקר (שני) כתב אישום נגד עדיאל קלי, שוטר יס"מ, בגין תקיפת מפגין חרדי במהלך הפגנה בירושלים, ושיבוש חקירה.

על פי כתב האישום, סמוך לשעה 23:30 השתתף קלי, יחד עם שוטרים נוספים, בפעילות משטרתית נגד הפרות הסדר של מפגינים מהמגזר החרדי בירושלים. במהלך ההפגנה, חלק מהמפגינים סירבו להתפנות מהמקום, תוך כדי שהתעמתו עם השוטרים וקראו קריאות גנאי כלפיהם.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אסתר הורגן נרצחה ביער בצפון השומרון: "אישה מלאה בטוב לב"

קופות החולים החלו לחסן אזרחים בני 60 ומעלה נגד הקורונה

סקר חדשות 13: סער עולה ל-19 מנדטים – גנץ מתקרב לאחוז החסימה

חרדים בהפגנה בירושלים
חרדים בהפגנה בירושלים | צילום: רויטרס

סמוך לחצות, קלי חלף ליד י', מפגין חרדי שהעיר לו על המסכה: "איפה המסכה שלך? תלבש את המסכה", אמר י', והצביע לעברו עם ידו. בתגובה לכך, קלי הסתובב והטיח בחוזקה את מכשיר הקשר שלו במצחו של י', ובעקבות כך נגרמה לו חבלה בראשו וכתוצאה מכך סבל מכאבי ראש וסחרחורות. מאוחר יותר, עצר השוטר את י' יחד עם שוטרים נוספים. כך על פי כתב האישום.

עוד עולה מהאישום כי בסיום האירוע, קלי רשם דוח פעולה כוזב, לפיו במהלך פיזור ההפגנה, י' הגיע ומשך בידיו את מכשיר הקשר שלו וניסה לחטוף אותו, ובשל כך נאלץ לתת למפגין מכה עם מכשיר הקשר בפניו.

זאת, על פי האישום, למרות שהמפגין כלל לא ניסה לגעת במכשיר הקשר של קלי. בהמשך לכך, י' נחקר באזהרה בתחת המשטרה בחשד שניסה לקחת את מכשיר הקשר בכוח - על בסיס הדוח הכוזב לכאורה שכתב קלי.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "התנהלות השוטר בהפגנה חריגה ואינה עומדת בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות בהפרות סדר ובכלל. לכן המקרה הועבר מיוזמתנו לטיפול מח״ש. מיד לאחר המקרה הוצא השוטר לחופשה כפויה ולאחרונה נערך לו שימוע לבחינת המשך הטיפול בעניינו".