"חנקה עם מגבת": הוארך מעצר המטפלת מראש העין החשודה בהתעללות

בית המשפט קבע כי כרמל מעודה, שנעצרה מוקדם יותר החודש בחשד שהתעללה בפעוטות שהיו תחת טיפולה, תישאר במעצר עד השבוע הבא. המשטרה טענה בדיון: "ילדים הקיאו והיא האכילה אותם בקיא שלהם"

זמן צפייה: 01:55

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (רביעי) בארבעה ימים את מעצרה של כרמל מעודה, הצעירה שנעצרה החודש בחשד שהכתה באכזריות ילדים רכים שהיו באחריותה בפעוטון בראש העין. לדברי השופטת אופיר כתבי ריבלין, הסרטונים מתעדים אלימות ו"חשד סביר קושר את החשודה למעשים בעוצמה הגבוהה ביותר". לטענת הורי הילדים, מעודה הייתה מעניקה להם דובי כפרס לאחר שהכתה אותם.

נציג המשטרה הציג בדיון סרטונים בהם נראית לכאורה מעודה מצליפה בילד עם מגבת. "יש ילדים שהיא קיפלה להם את הגב", אמר. "היא חונקת את הילד, עם מגבת. מצליפה בו. ילדים מקיאים והיא מאכילה אותם בקיא שלהם", הוסיף. עוד עלה בדיון כי מעודה הזמינה טכנאי כדי לאפס את המצלמות, אך המשטרה מנעה זאת ברגע האחרון. אלי כהן, עורך דינה של מעודה, הוברח על ידי המאבטחים מחוץ לבית המשפט בדלת צדדית מחשש שיפגעו בו.

אתמול נחשפו בחדשות 13 עדויות ההורים מהפרשה: "מדובר על פי החשד באחד המקרים הקשים שנראו לאחרונה", סיפר גורם המקורב לחקירה. "לפי עדויות ההורים, היא הכתה את הילדים מכות רצח. היא האביסה אותם באוכל עד שנחנקו והקיאו, היא נתנה לילדים בני שנתיים לעמוד במשך שעות בפינה בלי לזוז, כולל לעשות צרכים על עצמם".

עוד בחדשות 13:

הפרקליטות מבקשת: 20 שנות מאסר למטפלת שהרגה את יסמין וינטה

"הטיחה בספה וחנקה במגבת": אישום נגד המטפלת המתעללת מנס ציונה

"הכתה מכות רצח": עדויות מפרשת ההתעללות בפעוטון בראש העין

כרמל מעודה
כרמל מעודה, החשודה בהתעללות בפעוטות

"שמעתי שהיא האביסה אותם עד רמת הקאה", סיפרה אחת האמהות. "יכול להיות שהיא ישבה עליהם כדי שיישנו ולא יקומו. העמידה בפינה שלוש שעות. ילד צריך לעמוד שעות בלי לזוז מהמקום שלו?".

מעודה בתגובה טענה כי מעשיה אינם אלימות, אלא שיטת חינוך.

לפני כחודש ביקשה הפרקליטות מבית המשפט המחוזי מרכז לגזור 20 שנות מאסר על המטפלת אינה סקיבנקו, שהודתה בהריגת הפעוטה יסמין וינטה בפעוטון בפתח תקווה, במסגרת עסקת טיעון.

דובי, מטפלת מכה, כרמל מעודה
הדובי, שלטענת ההורים, המטפלת המכה העניקה לילדים | צילום: החדשות 13

במהלך הדיון, פנתה אמה של יסמין לסקיבנקו והטיחה בה: "את אמא. יש לך שני ילדים, את יודעת מה זה. איך אני יכולה לקרוא לך? חיה? אני לא מאחלת לך למות, אני מאחלת לך שתסבלי ביתרת החיים שלך, שלא תראי את ילדייך". "את יודעת מה זה שלוקחים לך את הילד? את מפלצת. איזו מטפלת את, שיכולה להרוג ילד? מגיע לך לסבול כל החיים", הוסיפה אם הפעוטה.

לפי כתב האישום שהוגש בחודש יוני אשתקד, הסייעת, תושבת ארעית מאוקראינה בת 23 שעבדה בגן הילדים בשלוש השנים האחרונות, הטיחה את התינוקת על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה וצפתה במכשיר הסלולרי עד שמתה. כמו כן, עולה מכתב האישום כי בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה התעללה הנאשמת בתינוקות, במה שהפך "כדבר שבשגרה". בכתב האישום נכתב כי "מסוכנותה הגבוהה של הסייעת נלמדת מנסיבות ביצוע העבירות, נסיבות יוצאות דופן באכזריותן - המשיבה התעללה בתינוקות כדבר שבשגרה, בעודה אמונה על ביטחונם ושלומם".

יסמין וינטה, הפעוטה מגן הילדים בפ''ת
יסמין וינטה, הפעוטה מגן הילדים בפ''ת | צילום: באדיבות המשפחה

כשבוע קודם לכן, הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום נגד ציפורה דוד, בת 65 ממושב בית עובד, בגין התעללות בקטין ובחסר ישע. מכתב האישום עולה כי החל מינואר 2019 עבדה הנאשמת כמטפלת של תינוק יליד 2018 בבית הוריו שבנס ציונה, ובשני מקרים שונים בשבוע שעבר התעללה בו בדרכים גופניות ונפשיות. זאת, לאחר שבשבוע קודם לכן נעצרה בחשד להתעללות - בעקבות פרסום חדשות 13.

לפי כתב האישום, דוד בין היתר סטרה בפניו, צעקה לעברו, הטיחה אותו על הספה ועל השטיח, הצמידה מגבת לפניו תוך שהיא חונקת אותו, הזיזה את התינוק עם רגלה, יצאה לעשן והותירה את התינוק לבדו. ב-12 במאי, בעת ששמרה על התינוק, אף אמרה לו: "אני הורגת אותך".

גן ילדים
גן ילדים | צילום: חדשות עשר