כרמל מעודה שוחררה למעצר בית - אצל אדם שאינו מכיר אותה

פרסום ראשון: גורם המעורה בפרטים אמר לחדשות 13 כי תושב המרכז ששמע כי משפחתה של המטפלת הנאשמת בהתעללות סירבה לפקח עליה בשל הפגנות ההורים – התנדב לקחת על עצמו את המשימה

זמן צפייה: 00:58

כרמל מעודה, המטפלת שנאשמת בהתעללות בילדים בפעוטון בראש העין, שוחררה היום (ראשון) מכלא נווה תרצה למעצר בית. זאת לאחר שביום חמישי בית המשפט העליון אישר את הערעור שהגישה נגד ההחלטה לעצור אותה עד תום ההליכים המשפטיים, והורה על שחרורה למעצר בית בתנאים מגבילים. אביה של מעודה אמר: "עזבו אותנו, אני צריך להתמודד עם הכאב שלי".

מעודה הייתה אמורה לשהות במעצר בית בבית בירושלים. עם זאת, לאחר שהדבר נודע, מאות הורים הגיעו ביום חמישי בערב לבית המשפחה והפגינו נגדם. כתוצאה מכך, המשפחה הודיעה כי ביטלה את עניין הערבות עליה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"תסתכלי לנו בעיניים": עימות בביהמ"ש בין הורי הילדים למעודה

אם לילדים מהגן של כרמל מעודה: "לא צריכה להסתובב בינינו"

מעצרה של כרמל מעודה הוארך: הורים קיללו – השופט יצא מהאולם

כרמל מעודה בבית המשפט
כרמל מעודה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

בהחלטת השופט על שחרורה צוין כי "מכתב האישום אכן עולה תמונה קשה של התעללות בילדי הגן. עם זאת, המעצר אינו מקדמה על חשבון העונש וחומרת העבירות אינה מהווה על פי החוק עילה למעצר עד תום ההליכים". עוד נכתב בהחלטה כי "מאחר שהמסוכנות הנשקפת מהעוררת מוגבלת לנסיבות הייחודיות של טיפול בילדים, הוחלט כי ניתן להפחיתה באמצעות מעצר בית בתנאים מגבילים".

הורים לילדים בגן של מעודה זעמו על שחרורה למעצר בית. ניקול דניאל חג'בי, שבנה עבר לכאורה התעללות, סיפרה כי "נתנו אמון במערכת והכול התפוצץ לנו בפרצוף - אנחנו שבורים ומרוסקים. אין לי מילים לתאר את מה שאני מרגישה כרגע. החלטת בית המשפט הזויה ומקוממת - איך משחררים למעצר בית אדם שעשה את המעשים החמורים ביותר נגד פעוטות שהיו פה, שהפרקליטות הגדירה כסדיסטיים? איפה נשמע דבר כזה? מערכת המשפט יורקת לנו בפנים ומעבירה מסר מאוד ברור שלקורבנות אין שום הגנה".

כרמל מעודה
הגננת כרמל מעודה

כזכור, מעצרה של כרמל מעודה, שמואשמת ב-18 מקרים של התעללות בתינוקות ופעוטות, הוארך בחודש שעבר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה. עשרות הורים שילדיהם נפגעו על ידי מעודה הגיעו לדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בלוד.