מהירות מופרזת ונסיעה באדום: המאבק של שוטרי מוקד מצלמות הכביש

באגף התנועה של המשטרה החליטו להילחם בתרבות הנהיגה המסוכנת ולהרתיע את הנהגים שמסכנים את משתמשי הדרך: "הציבור צריך להבין שהוא חייב לציית לחוק" • #לוקחים_את_ההגה_לידיים, החלק השני

זמן צפייה: 08:26

מהירות מופרזת מעורבת ב-30% מהתאונות הקטלניות. למרות הנתון הזה, מסקר בין-לאומי, שבו השתתפה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עולה כי 71% מהנהגים הישראלים נוסעים מעל המהירות המותרת, לעומת 62% מהנהגים באירופה. "הסיפור של מהירות הוא קריטי. זה מגביר בצורה דרמטית את רמת הפציעה. במהירות נמוכה אנשים לא מתים, אנשים נפצעים", אמרה מנכ"לית הרלב"ד, עו"ד רחלי טבת ויזל.

בתופעה זו בדיוק מנסים במוקד מצלמות המהירות האלקטרוניות של אגף התנועה להילחם. "מדובר בתרבות נהיגה וכדי להשפיע על תרבות הנהיגה חייבים להעביר מסר לציבור – שהוא צריך לציית לחוק", אמר סגן ניצב רומן בורנשטיין מאגף התנועה של משטרת ישראל. "השנה תיעדנו 79 עבירות של נסיעה מעל ל-200 קמ"ש".

לעוד כתבות בנושא:

התאונה ליד נתב"ג: האוטובוס נמצא תקין בבדיקה – לפני כשבוע

"איש מדהים": יוסף קהלני בן ה-79 נהרג בתאונת האוטובוס

"כל האוטובוס מרוסק": שיחת החירום למד"א לאחר התאונה בכביש 40

מוקד מצלמות המהירות האלקטרוניות של אגף התנועה
מוקד מצלמות המהירות האלקטרוניות של אגף התנועה | צילום: חדשות 13

בעוד שהסכנה שבמהירות מופרזת לא לגמרי ברורה לנהג הישראלי, על הסכנה שבנסיעה ברמזור אדום אין עוררין. ולמרות זאת, העבירה הזו גרמה השנה ל-20 תאונות קטלניות, וליותר מ-2000 פצועים והרוגים. בשנת 2018 נתפסו במצלמות הצמתים של המשטרה קרוב ל-15 אלף נהגים שעברו באור אדום. ב-2019 מספרם זינק ליותר מ-20 אלף נהגים.

"גם אני ואת יכולים לעבור באור אדום אם אנחנו בהסחת דעת. הסחת הדעת יכולה להיות בגלל שאנחנו לא מסתכלים על הדרך, כי אנחנו עוסקים בטלפון או במשהו אחר, או בגלל שאני חושב על משהו או לחוץ בזמן", הסביר דן בן יהודה, מומחה לגורם האנושי בתאונות דרכים".