בחזרה לרגע התאונה: נהגת הרכב שדרסה אדם למוות ב-2018 - מדברת

מתניה שטרן, מורה בבי"ס בגדרה, נדרס למוות ב-2018 לעיני בנו. הנהגת הפוגעת, שהכירה את ההרוג: "בכל רגע אני שואלת את עצמי - איך זה קרה לי?" • #לוקחים_את_ההגה_לידיים, פרויקט מיוחד

זמן צפייה: 08:53

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: "שכל האימהות שנהרגו להם ילדים בתאונות דרכים יצאו לרחובות ויצעקו: 'די!'. על מה הם מתים? על כלום", כך סיפרה חגית שטרן, שאיבדה את בנה מתניה בתאונת דרכים בגדרה. שטרן סיפרה כי היא מפגינה עם שלט הנושא את דמותו של בנה המנוח ועליו הכיתוב: "די לרצח בתאונות דרכים" בצמתים ברחבי הארץ.

דליה (שם בדוי), שנהגה ברכב שהיה מעורב בתאונה, סיפרה כי "זה שוק. מי שמכיר אותי יודע שאני אדם זהיר, אני מכירה את המסלול, עשיתי אותו עשרות פעמים". מכתב האישום שהוגש נגדה, עולה כי מזג האוויר באותו היום היה בהיר. מתניה, שעבד כמורה בבית ספר באזור, בדיוק התכונן לצאת לטיול עם תלמידיו, וניגש לרכבו כדי להוציא ממנו תיק. דליה סיפרה כי הבינה שפגעה בו רק "אחרי הבום, אחרי המכה", לדבריה.

כתבות נוספות בנושא >>

תאונת אוטובוס ליד נתב"ג: ארבעה בני אדם נהרגו בכביש 40

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: נאבקים ביחד בקטל בכבישים

המסר של בנו של ההרוג בתאונת הדרכים – שלא יוצא לי מהראש • טור

מתניה שטרן, נהרג מפגיעת רכב לעיני בנו
מתניה שטרן, נהרג מפגיעת רכב לעיני בנו | צילום: חדשות 13

הפעם הראשונה בה הצטלבו דרכיהם של מתניה ודליה הייתה בנסיבות מצערות פחות. בנה של דליה לומד בבית הספר שבו לימד מתניה, ודליה אף עבדה באותו ביה"ס ממש. "תמיד אהבתי את השלווה שלו, את אורך הרוח", תיארה דליה את מתניה. לשאלת הסחת הדעת במהלך הנהיגה השיבה דליה כי "לא התעסקתי בטלפון ולא ברדיו. הייתי עירנית ולא נסעתי מהר".

חגית שטרן, אמו של מתניה שנהרג בתאונת דרכים
חגית שטרן, אמו של מתניה שנהרג בתאונת דרכים | צילום: חדשות 13

מכתב האישום עולה כי דליה "סטתה ימינה בנהיגתה אל עבר המכוניות החונות, ופגעה במתניה, על אף שיכולה הייתה להבחין בו ממרחק של יותר מ-100 מטר". בתגובה אמרה דליה: "בכל יום, בכל רגע, אני שואלת את עצמי איך זה קרה לי? זה יכול לקרות לכל אחד". עמרי ארגמן, מומחה לדיני תעבורה ופרקליטה של דליה, אמר כי "בחיים לא היה לה דו"ח חניה. עברה עליה טראומה, היא מתחברת לכאב של אדם שלא נמצא שם יותר".

אחינועם שטרן וילדיו של מתניה שטרן ז''ל
אחינועם שטרן וילדיו של מתניה שטרן ז''ל | צילום: חדשות 13

ראם, בנו של מתניה, היה נוכח ברגע התאונה. הוא התקשר לאימו אחינועם ועדכן אותה בדבר הפגיעה - "אולי עוד יש תקווה", אמר לה, אך היא סיפרה כי "כולם כבר די הבינו את התוצאה וראו שמתניה נהרג". ראם אמר כי הוא הכי אהב לצאת עם אביו לטיולים, ואלמנתו סיפרה כי "אני מתגעגעת למשפחתיות, לזוגיות ולחברות. הוא היה החבר הכי טוב שלי".