תאונת האוטובוס ליד נתב"ג: הנהג הורשע בגרימת מותם של 4 נוסעים

ביהמ"ש הרשיע את אלכסנדר לייבמן, שגרם לתאונה הקטלנית לפני כשנה בקו 947 של "אגד" מי-ם לחיפה, בגרימת מוות בנהיגה רשלנית. 10 נוספים נפצעו במקרה. "ביצע את הנסיעה אחרי שלא אכל ולא שתה"

זירת התאונה הקטלנית בכביש 40
זירת התאונה הקטלנית בכביש 40 | צילום: דוברות מד"א

בית המשפט לתעבורה מרכז הרשיע היום (שני) את נהג האוטובוס אלכסנדר לייבמן בארבע עבירות של גרימת מוות בנהיגה רשלנית, בתאונה הקטלנית שאירעה בכביש 40 ליד נתב"ג בדצמבר 2019. בתאונה נהרגו הנוסעים ורוניקה פיליפ, היילי ויינברג, יוסף קהלני וברטה שוורץ, ועשרה נוסעים נוספים נפצעו. הפרקליטות תטען ל- 5 שנות מאסר בפועל.

על פי כתב האישום, בו הודה והורשע הנהג, ביום התאונה הוא נהג בקו 947 של "אגד" מכיוון חיפה לכיוון ירושלים. ראשית, הנהג יצא מהתחנה המרכזית בחיפה בשעה 13:30, והתעתד להגיע לתחנה המרכזית בירושלים בתוך כשלוש שעות, על מנת להתחיל בנסיעה חזרה מירושלים לחיפה בשעה 17:35.

עוד בחדשות 13:

אם הבחירות יידחו – הנדל והאוזר יתפטרו מתפקידיהם

החמרה במצבו של ח"כ דוד ביטן שחלה בקורונה: חובר למכשיר אקמו

תקציב ל-2021 ואי-הורדת מיסים: תוכנית הנגיד ליום שאחרי החיסון

זירת התאונה הקטלנית בכביש 40
זירת התאונה הקטלנית בכביש 40 | צילום: דוברות מד''א

לייבמן התעכב בנסיעה והגיע לתחנה המרכזית בירושלים רק בשעה 18:09, אז נכנס עם האוטובוס לרציף הנוסעים, העלה נוסעים לאוטובוס ויצא מיד בנסיעה חזרה לכיוון חיפה – כל זאת תוך ביצוע הפסקה בת 10 דקות בלבד, בניגוד לתקנות התעבורה וחרף נהלי חברת "אגד", המחייבות הפסקה בת חצי שעה במהלך כל ארבע שעות נהיגה. בנוסף, הנהג החל בנסיעה חרף העובדה שלא אכל ולא שתה באופן סדיר במהלך היום.

בשעה 19:30 לערך, נהג לייבמן בכביש 40 והתקרב לצומת T מרומזר. הוא נהג בנתיב הימני ביותר, כשהתקרב לצומת סטה לנתיב הנסיעה השמאלי ביותר, וממנו התחיל לסטות לנתיב הימני ביותר, תוך כדי חציית הצומת. מיד לאחר מכן המשיך הנאשם לסטות ימינה, עבר את השול הימני, עלה על המדרכה שמצד ימין של הכביש, ופגע עם האוטובוס בחלקו הקדמי–ימני בתחנת אוטובוס עשויה בטון.

זירת התאונה הקטלנית בכביש 40
זירת התאונה הקטלנית בכביש 40 | צילום: דוברות מד''א

כתוצאה מההתנגשות חדר גג תחנת האוטובוסן אל תוך חלקו הקדמי-ימני של האוטובוס, כשהוא פוגע בנוסעים אשר ישבו בשורות הראשונות שבצד ימין. הנהג המשיך בנסיעתו על גבי המדרכה למרחק של כמה עשרות מטרים עד שהאוטובוס נעצר. כאמור, כתוצאה מהתאונה נהרגו במקום ארבעת הנוסעים. לנוסעת אחת נגרמו חבלות קשות והיא אושפזה במשך חודש, ול-9 נוסעים נוספים נגרמו חבלות קלות יחסית וכאבים.