ההאקר הרוסי העצור בישראל: "גם אני כלוא בגלל משחקים פוליטיים"

בריאיון ראשון מהכלא אמר אלכסיי בורקוב לחדשות 13: "קורא למדינותינו לבצע עסקה, מקווה שישראל לא מותירה אזרחים מאחור". עוד הכחיש את החשדות המיוחסים לו וטען: "זו קונספירציה - איני מרגל"

זמן צפייה: 04:06

אלכסיי בורקוב, ההאקר הרוסי העצור בישראל' התייחס היום (ראשון) לראשונה מהכלא לפרשת נעמה יששכר, הצעירה הכלואה ברוסיה לאחר שהורשעה באחזקה וסחר בסמים. בריאיון לחדשות 13 אמר בורקוב כי הוא "מחזק את יששכר ואת משפחתה - משפחתי באותו מצב בדיוק כבר ארבע שנים. אני ונעמה מוחזקים בכלא כתוצאה ממשחקים פוליטיים".

בורקוב, האקר רוסי שנעצר בישראל וחשוד בארה"ב בעבירות סייבר והונאה, פעל ככל הנראה עבור שירותי הביון של רוסיה -שעל פי גורמים אמריקנים, הפעילו האקרים בניסיונם להתערב בבחירות בארה"ב. בריאיון הכחיש בורקוב את החדשות המיוחסות לו: "זה הכול קונספירציה. אין לי שום קשר לזה, אני לא מרגל, לא התערבתי בבחירות בארה"ב, הרשויות בישראל יודעות את זה. מעולם לא הייתי בקשר עם גורמי ממשל רוסיים או שירותי המודיעין, אין לי שום קשר אליהם, אני אף פעם לא עבדתי בשבילם ולא היה לי קשר אישי איתם".

לכתבות נוספות בנושא:

ריבלין ביקש מפוטין שיעניק חנינה לנעמה יששכר: "עונש הרסני"

אביה של נעמה יששכר לנתניהו: "כאבא אל אבא – בבקשה תפעיל לחץ"

אמה של נעמה יששכר שוחחה עם נתניהו: "אל תרפה"

אלכסיי בורקוב בבית המשפט, הבוקר
''אין אפשרות למנוע את הסגרתו''. אלכסיי בורקוב | צילום: חדשות 10

ההאקר הרוסי התייחס למעצרו בישראל ואמר כי "הרוסים לעולם לא משאירים רוסים מאחור לכן הם נלחמים עליי. אני רוצה להאמין שגם ישראל לא משאירה מאחור את אזרחיה. כולי תקווה שעסקת חילופי האסירים תתממש, זה ישתלם לשתי המדינות וגם יביא אותי ואת יששכר הביתה. אני סבור כי ניתן לבצע זאת במהירות". עוד הוסיף: "אני קורא למדינות שלנו, קודם כל לישראל, לא להשתתף במשחקים הפוליטיים האלה ולבצע עסקת אסירים הומניטארית".

בסוף דבריו, אמר בורקוב: "אני רוצה למסור למשפחת יששכר מילות חיזוק, צריך להיות אופטימיים. אני כולי תקווה שנעמה תשוב במהרה לישראל וגם אני אשוב סוף סוף לארצי".

נעמה יששכר
נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום פנה נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לעמיתו הרוסי ולדימיר פוטין, וביקש ממנו שיעניק חנינה לישראלית העצורה במדינתו בגין אזחקה וסחר בסמים, נעמה יששכר. על האחרונה נגזר ביום שישי שבע שנות מאסר וחצי.

"נעמה שגתה במעשיה והודתה בכך, ועם זאת מדובר בבחורה צעירה, ללא עבר פלילי שעונש חמור כפי שנגזר עליה ישפיע השפעה הרסנית על חייה", כתב ריבלין. "בשל המקרה המיוחד והאישי של נעמה יששכר אני פונה אליך ומבקש את התערבותך האישית כדי שהיא תזכה לחנינה מתוך חמלה ולפנים משורת הדין".

עוד הוסיף נשיא המדינה במכתבו כי "מדינת ישראל והעם היהודי מכירים לך תודה על רגישותך לחיי אדם ועל נכונתך לסכן את חיי חייליך, על מנת לאתר ולהשיב את גופתו של חלל צה"ל זכריה באומל ז"ל".

המכתב ששלח הנשיא ריבלין לנשיא רוסיה
המכתב ששלח הנשיא ריבלין לנשיא רוסיה | צילום: טוויטר

יפה, אמה של נעמה יששכר התייחסה לפניית הנשיא ריבלין לפוטין ואמרה: "זה בא לי כהפתעה וריגש אותי מאוד, עד דמעות. ריבלין, עם הממלכתיות שלו, יודע איך לפנות - אני ממש מודה לו. אני רואה פה עכשיו אולי אור בקצה במנהרה וזה נורא מחמם. אנחנו באמת מדינה מיוחדת".

הלילה, פנה נתנאל יששכר, אביה של נעמה, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובסרטון שפורסם ברשתות החברתיות אמר: "אדוני ראש הממשלה, אני פונה אליך כאבא אל אבא, כראש ממשלה שאני סמוך ובטוח שאתה עושה הכול בשביל לשחרר אותה - בבקשה ממך תפעיל לחץ".

במקביל, חבריה של נעמה הקימו קבוצה בוואטסאפ הנקראת "הסיירת - מחזירים את נעמה", במסגרתה הם פועלים להפעלת לחץ על פוליטיקאים שיסייעו לשחרורה. עד כמה הם פנו לראש הממשלה נתניהו וליו"ר כחול לבן בני גנץ, אשר הביעו את תמיכתם, כמו גם לניצן הורוביץ ואיילת שקד.