לאחר תשע שנים: 220 שעות עבודות שירות נגזרו על בועז הרפז

בימ"ש השלום בת"א גזר את דינו של מקורב הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, שזייף ב-2010 מסמך הנוגע למינוי יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. זאת במסגרת הסדר טיעון. עורך דינו: "סבל מעינוי דין אדיר"

זמן צפייה: 00:24

תשע שנים לאחר שנחשפה "פרשת הרפז" גזר הבוקר (רביעי) בית משפט השלום בתל אביב 220 שעות לתועלת הציבור על סא"ל (במיל') בועז הרפז. זאת במסגרת עסקת טיעון שנחתמה בין הצדדים. הרפז, שהיה מקורב לרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, הורשע לפני כשנתיים בגין זיוף מסמך הנוגע למינויו של יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל.

עו"ד עמית חדד, שייצג את הרפז, מסר: "ההסדר נובע מעינוי הדין האדיר שנגרם לבועז בשנים שבין חקירתו ב-2010 ועד הגשת כתב האישום ב-2016 וההרשעה בסוף שנת 2018, בהן הוכפש תקשורתית ופרנסתו נפגעה אנושות וכן מרצונה של המדינה להימנע מהעברת חומרי החקירה בעניינו בשל רגישותם". לדבריו, "בועז בחר לקבל אחריות כדי לא לפגוע באינטרס הציבורי ולסכן את ביטחון המדינה, הכול כשטובת המדינה לנגד עיניו".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

החלה מחאת "יום הנכבה" ברצועה: מאות פלסטינים מתאספים בגבול

גבר נעצר בחשד שירק לעבר שגריר פולין בישראל: "מגנים בחריפות"

"גורם ישראלי: איראן עומדת מאחורי תקיפת הספינות במפרץ הפרסי"

גבי אשכנזי
גבי אשכנזי | צילום: גבי אשכנזי

מגזר הדין עולה כי בחודש אפריל 2010 שמע הרפז ממקורות שונים כי קיימת תוכנית שנועדה לפגוע ברמטכ"ל דאז גבי אשכנזי, עמו היה בקשרי ידידות, ומנגד לקדם את מינויו של יואב גלנט, מפקד פיקוד דרום דאז, לתפקיד הרמטכ"ל. כדי להגן על ידידו ערך הרפז מסמך מזויף המכיל לכאורה חומרים על גלנט, לו הוסיף את הלוגו של חברת הפרסום EURO RSCG ISRAEL. הוא העביר את המסמך לאשכנזי דרך אל"ם ארז וינר.

השופט צחי עוזיאל הדגיש בגזר הדין את חומרת מעשיו של הרפז: "מעבר לפגיעה בערכים החברתיים, במרכז הפרשה עומדת סוגיית הליך מינוי הרמטכ"ל, תפקיד בעל חשיבות גדולה לאמון הציבור בצה"ל". עם זאת, לצד החומרה, הדגיש השופט עוזיאל את הסיבות להקל בעונשו. לדבריו, הרפז נטל אחריות על מעשיו ויכולתו להתגונן נפגעה בשל שיהוי כתב האישום במשך ארבע שנים. כמו כן, ציין עוזיאל כי מאז חשיפת הפרשה נאסר על הרפז לצאת מהארץ, וכי עברו הפלילי של הרפז נקי. השופט הוסיף כי גם מצבו הבריאותי של בנו נלקח במכלול השיקולים.