שדר פרסם תמלולי שיחות אשכנזי-מנדלבליט תחת צו איסור פרסום

בועז גולן, שנאם בפני מאות משתתפים בכנס "הלאומיאדה" באילת, הקריא את תמלולי ההאזנות במסגרת פרשת הרפז. בכיר במערכת אכיפת החוק: הוא הפר צו איסור פרסום ביודעין. צפוי להיחקר באזהרה

זמן צפייה: 00:59

שדר ערוץ 20 ו-0404, בועז גולן, השתתף הערב (חמישי) בכנס "הלאומיאדה" באילת, והקריא תמלולים מתוך האזנות של שיחות בין אביחי מנדלבליט לח"כ גבי אשכנזי, במסגרת פרשת הרפז, החוסות תחת צו איסור פרסום. פרסום התמלולים בניגוד לצו צפוי לגרור הליכים פליליים נגד גולן. גולן טען שהתמלילים שהתייעץ משפטית עם עורך הדין יורם שפטל לפני פרסום התמלילים. גורם בכיר במערכת אכיפת החוק אמר שגולן הפר צו איסור פרסום ביודעין, וכי הוא צפוי להיחקר באזהרה.

"אני מבטיח לכם שהפרשה הזאת לא תרד מסדר היום, לא עד לבחירות ולא אחרי הבחירות", אמר גולן לקהל, לפני שהחל להקריא את השיחות. "היא לא תרד עד שכל אדם בישראל ידע מי זה אביחי מנדלבליט. יש הרבה דברים שאתם לא יודעים שקשורים לפרשה הזאת. מוכנים? אני מקריא לכם מתוך הקלטות שאני שמעתי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרקליטות המדינה: הוחלט לפתוח בחקירה בפרשת "הממד החמישי"

חולדאי מאיים לתבוע את רגב: לא אמרתי שאאסור הנחת תפילין ברחוב

בלוף גיוס החרדים: "רשלנות חריפה"; ראש אכ"א יינזף פיקודית

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-2002202217' autoplay='0' credit='' desc='בועז גולן בלאומיאדה מקריא את תמלילי שיחות אשכנזי-מנדלבליט' kid='1_du5l6gl9' duration='29'']

Whatsapp Image 2020 02 20 At 2

מוקדם יותר היום פנתה מפלגת הליכוד לממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, בבקשה להסיר את צו איסור הפרסום על ההקלטות בנוגע לפרשת הרפז. מהמפלגה נמסר: "הציבור צריך לדעת ולשמוע את כל תמלילי שיחות אשכנזי-מנדלבליט על הסתרת מסמך הרפז. אם ח"כ גבי אשכנזי לא חושש מטענות על שיבוש חקירה, מרמה והפרת אמונים שיסכים לחשוף את כל תמלילי השיחות כבר עכשיו".

לפני יומיים התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בריאיון בגל"צ להקלטות שיחות אשכנזי-מנדלבליט בנוגע למסמך הרפז, שנחשפו לראשונה בחדשות 13. "אני לא מבין - מה יש להם להסתיר?" שאל רה"מ והוסיף: "גבי אשכנזי רוצה להנהיג את המדינה, אם כחול לבן דוגלים בטוהר המידות כפי שהם טוענים - יש לפרסם עכשיו, עוד לפני הבחירות, את כל החומרים הללו".

אביחי מנדלבליט וגבי אשכנזי
אביחי מנדלבליט וגבי אשכנזי | צילום: רויטרס

בתגובה לפרסום בחדשות 13, כתב אהוד ברק בטוויטר: "אשכנזי שיקר אז שוב ושוב לחוקרי המשטרה, לחברי המטכ"ל ולציבור, והוא משקר גם הערב - צו איסור הפרסום כולל כ־15 שיחות שנוגעות ללב הפרשה ומאירות את אשכנזי באור של עבריין לכאורה. האדם שאחראי להשמדת הקלטות בלשכת השר הוא בכיר במשרד הביטחון, מקורב לאשכנזי, שפעל מטעמו ובידיעתו".

בכיר כחול לבן והרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, נשאל אם הוא שלם עם ההנהלות שלו בפרשה והשיב: "אמרתי כבר בעבר שהייתי יכול לנהוג אחרת עם המסמך, אבל מבחינתי הפרשה מאחוריי". ובכל זאת הוא מתעקש כי "אין סיבה לפרסם את כל השיחות שקיים בעניין. לשכת הרמטכ"ל הייתה מוקלטת שלא בידיעתי. בית המשפט קבע שיש לרמטכ"ל מרחב פרטיות שבו מותר לו להגיד את מה שהוא חושב בלי שכל מילה שלו תצא החוצה. מה שרלוונטי לפרשה - פורסם, אבל יש לי פרטיות ואני מגן עליה".

כזכור, הפרשה נחשפה באוגוסט 2010, עת כיהן אשכנזי כרמטכ"ל והיה שרוי במבוכה עמוקה בשל העובדה כי המסמך המזויף שנחשף היה בידיו ארבעה חודשים קודם לכן - והוא לא העביר אותו לידי היועמ"ש או המשטרה כמצופה מנושא משרה בכירה בנושא כה רגיש - התערבות בהליך מינוי רמטכ"ל.