"בזמן שהחזיקה את בתה התינוקת": ביאן נורתה למוות בשוגג בחתונה

בושקאר, בת 22 אם לבת 7 חודשים שהייתה בהיריון, נורתה מכדור תועה בקטטה באירוע בכפר בסמת טבעון. בעלה פינה אותה לביה"ח רמב"ם - שם נקבע מותה. קרוב משפחתה: "הייתה עמוד התווך של ביתה"

זמן צפייה: 02:01

סאמר זבידאת, קרוב משפחתה של ביאן בושקאר, שנורתה אתמול למוות בקטטה שהתרחשה בחתונה שנערכה בכפר הבדואי בסמת טבעון, סיפר היום (שבת) על האם הצעירה ועל הטרגדיה שפקדה את המשפחה: "היא רצתה לחזור הביתה, ולפני שהספיקה לעלות לרכב היו יריות. הם פגעו בה בזמן שהחזיקה את בתה התינוקת". בושקאר הייתה בהיריון כשנורתה למוות, והותירה אחריה תינוקת בת שבעה חודשים.

בושקאר הגיעה למקום על מנת להשתתף בחתונה של בן דודה. היא יצאה מהאירוע ונקלעה למריבה, שבמהלכה פגע בה כדור תועה. "היא לא קשורה לסכסוך, בכלל. היא בחורה טובה, אמא לילדה קטנה. היא הייתה נשמה, עמוד התווך של הבית שלה", אמר זבידאת, והוסיף: "זה אסון לכפר, זאת הפעם הראשונה שדבר כזה קורה כאן. זה אסון גדול, שנים לא היו פה מקרים כאלה - ופתאום זה חזר".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-20190921-1655' autoplay='0' credit='' desc='סאמר זבידאת' kid='1_m96t6sbn' duration='108'']

ביאן בושקאר
ביאן בושקאר | צילום: החדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בתוך שעות: חשד לארבעה מקרי רצח בצפון הארץ

חשד לרצח בג'סר א-זרקא: צעיר בן 20 נורה למוות

חנק עם כרית וניסה להתאבד: גבר הורשע ברצח אשתו בחדר מלון בת"א

מלבד בושקאר, נורה למוות גם אבראהים סעדי. צעיר בן 23 שנפצע קשה וגבר נוסף בשנות ה-40 לחייו שנפצע קל עד בינוני באירוע, פונו לבית החולים רמב"ם לקבלת טיפול רפואי.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20190921-1930' autoplay='0' credit='' desc='הפגנה באום אל-פאחם בעקבות אירועי האלימות בחברה הערבית' kid='1_dehc5qjk' duration='103'']

אבראהים סעדי | צילום: חדשות 13
Whatsapp Image 2019 09 21 At 0
זירת הירי בבסמת טיבעון | צילום: דוברות המשטרה

בעקבות מקרי הרצח בחברה הערבית, עשרות מתושבי אום אל-פאחם הפגינו מול תחנת המשטרה בעיר במחאה על גל האלימות ואירועי הירי האחרון בהם רצח תושב העיר איאד חמזה באדיר בן 36 מירי בכפר הסמוך מוסמוס. הפגנות נערכו גם בכפר יאסיף וג'סר א-זרקא.

ח"כ משה יעלון (כחול לבן) אמר בתגובה למקרי הרצח: "רק שילוב של פעילות מניעה, איסוף נשק ותחמושת, הרתעה, אכיפה וענישה בשילוב עם מהלכי חינוך והסברה יביא להפחתת האלימות המסכנת את כולנו. זה מתחיל ונגמר במנהיגות. כשנקבל את המנדט, נעשה מה שצריך כדי להעניק שקט וביטחון גם לחברה הערבית".

יו״ר העבודה גשר, עמיר פרץ, התייחס גם הוא לאירועים: "מקריי רצח במוסמוס, כפר יאסיף ובבסמת טבעון הם עניין שלנו כאילו התרחשו ברמת השרון, בתל אביב ובאשקלון. זאת לא אלימות בלתי נשלטת. זאת אוזלת יד חסרת אחריות של הרשויות שלא עושות מספיק כדי לאסוף את הנשק והתחמושת, להרתיע באמצעות ענישה, ולפני הכל - לקחת אחריות. גם לחברה הערבית מגיע לחיות בביטחון. לא נוותר על הדרישה להכניס לקווי היסוד של הממשלה הבאה תוכנית לאומית למאבק באלימות בתוך החברה הערבית".

במהלך הלילה אירעו ארבעה מקרי שנחשדים כרצח בצפון הארץ. אדיב דיראוי, בן 37 מכפר יאסיף שבצפון הארץ, נורה למוות בסמוך למקום מגוריו. הוא הובא למרכז הרפואי לגליל כשמצבו אנוש, ושם נקבע מותו. זמן קצר לאחר מכן, אותרה ברכב גופתו של איאד חמזה בדיר בן ה-36, תושב אום אל-פחם, שנמצא ירוי וללא רוח חיים. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות שני המקרים.

סאמר זבידאת
סאמר זבידאת | צילום: החדשות 13

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הבחירות הסתיימו אבל מגפת הפשיעה בחברה הערבית ממשיכה. ארבעה נרצחים ביממה. זה הנושא הראשון שנטפל בו. אין לנו ברירה אלא להחזיר את הבטחון לרחובות ולחיות בחברה ללא נשק".