חשד לפשע שנאה בסמוך לרמאללה: שתילי גפנים ועצי פרי הושחתו

המשטרה פתחה בחקירה בעקבות הרס העצים בכפר דיר ג'ריר. כמו כן, במקום אותר ציור של מגן דוד וכתובות "תג מחיר", "ד"ש מכפר עציון" ו"על יהודה ושומרון תהיה מלחמה"

כתובות "תג מחיר" בכפר דיר ג'ריר | צילום: דוברות המשטרה

חשד לפשע שנאה: המשטרה פתחה היום (רביעי) בחקירה לאחר שנגרם נזק לשתילי גפנים ולעצי פרי בכפר דיר ג'ריר, הסמוך לרמאללה. בסריקות של כוחות משטרה וצה"ל במקום, אותרו כתובות "תג מחיר", "ד"ש מכפר עציון", "על יהודה ושומרון תהיה מלחמה" וכן ציור של מגן דוד.

כתובות ''תג מחיר'' בכפר דיר ג'ריר
כתובות ''תג מחיר'' בכפר דיר ג'ריר | צילום: דוברות המשטרה

ביום שני הושחתו מספר רכבים בשכונת פסגת זאב בירושלים, ורוססו מספר כתובות נאצה, בהן "דם יהודי אינו הפקר" ו"יהודים להתעורר". צמיגיהם של כעשרה רכבים נוקבו ובחלק מהם גם נופצו השמשות. כמו כן, נמצאה כתובת דומה על אחד הקירות הסמוכים לאזור בו הושחתו הרכבים. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

מארגון תג מאיר הנאבק בפשעי שנאה נמסר בתגובה לתקרית: "השבוע האחרון הוכיח כי מי שפותח שער לארגונים ואידיאולוגיה גזענית נותן אור ירוק לפושעי תג מחיר להתנכל לתושבים ערבים חפים מפשע בגבעה הצרפתית, בפסגת זאב ובצפת. אנחנו מצפים מכל המפלגות ההגונות במערכת הפוליטית לגנות בתוקף את מתקפות הטרור היהודי החוזרות ונשנות".

פשע שנאה
פשע שנאה (ארכיון) | צילום: חדשות 13

לפני כחודשיים ריססו אלמונים כתובות נאצה ומגיני דוד על מסגד בכפר הפלסטיני דיר דיבוואן, הסמוך לרמאללה. על קירות המבנה ובכניסה אליו רוססו הכתובות "עם ישראל חי" ו"כאן מסיתים לרצח יהודים". מספר ימים לפני כן  נכנסו מספר חשודים לכפר תורמוסעיא הסמוך לרמאללה, וגרמו נזק לשלושה רכבים כאשר ניפצו את השמשות שלהם. כך נמסר מהמשטרה. בתיעוד ממצלמות אבטחה נראו ארבעה רעולי פנים רצים לעבר מספר מכוניות חונות, ועם מה שנראה כמו מוטות ברזל, מנפצים במהירות את השמשות ונמלטים מהמקום.