דרמה בפרשת הרצח הכפול: "ברלנד קשר עצמו למיוחס לו"

בדיון הארכת המעצר של מנהיג קהילת שובו בנים סיפר השופט כי הרב אליעזר ברלנד קשר את עצמו לחשדות בביצוע רצח בפרשת הרצח הכפול מלפני 30 שנה: "מסר גרסה מפורטת". קודם לכן הוא התעלף בביהמ"ש

זמן צפייה: 03:08

דרמה בפרשת הרצח מלפני 30 שנה: השופט בדיון הארכת המעצר של הרב אליעזר ברלנד אמר הבוקר (שלישי)כי הוא קשר את עצמו לחשדות בפרשת הרצח הכפול. ברלנד הובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום לאחר שנעצר אתמול בחשד למעורבות בפרשת הרצח הכפול מלפני 30 שנה, שבמסגרתה נעצרו כמה מחסידיו בקהילת "שובו בנים".  בכניסה לאולם הוא התעלף מול המצלמות.

ברלנד חשוד ברצח ולדברי השופט "יש חשד סביר לביצוע עבירות של המשיב. המשיב בחקירתו קשר עצמו למיוחס לו ומסר גרסה מפורטת". מעצרו הוארך בתשעה ימים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עם העיניים ליום שישי: החל הדיון המרתוני בכנסת לאישור התקציב

יבנה: טבעת עתיקה משובצת אבן חן נמצאה ביקב מהתקופה הביזנטית

הסוף לכריתת היערות: ההחלטה המשמעותית הראשונה של הוועידה

כזכור, אמש נעצר ברלנד, בעודו בכלא, בחשד למעורבות ברצח הכפול. מלבד ברלנד, נעצרו בשבועיים האחרונים מספר חברי קהילת "שובו בנים", שהוא עומד בראשה, בחשד לפרשת רצח אברהם אדרה והיעלמותו של הילד ניסים שטרית בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90.

גם תהילה ברלנד, אשתו ובעצמה רבנית מוכרת בקהילה, נעצרה לאחר כמה שעות. מעצרה הוביל למהומות בשכונת מגוריה בירושלים בין חברי הקהילה לבין המשטרה ובהמשך עשרות מוחים הגיעו אל משרד החקירות. לפני כשבועיים עלתה הפרשה לכותרות כאשר נעצרו שלושה חשודים בשנות ה-60 לחייהם בחשד למעורבות. בהמשך נעצרו חשודים נוספים, ביניהם בנו של שר לשעבר וחשודה נוספת שסיפרה כי שימשה "נערת פיתוי".

בתוך כך, בחדשות 13 פורסם אתמול כי שלמה אלמליח, נאמנו של מנהיג קהילת "שובו בנים" הרב אליעזר ברלנד, דיווח בקו ההודעות הפנימי של הקהילה כי קיבל עדכון משוטר על כך שהרב הולך להיעצר ערב לפני מעצרו. בהקלטה נשמע אלמליח, שאחראי על הכספים וגם על התנהלות משפטו של הרב, אומר: "היום התקשר אליי מהשיטור העירוני אחד מהשוטרים ואמר לי שמחר הולכים להביא את הרב לבית המשפט. המשטרה כבר רוצה להכניס אותו לחקירות מתישות ולחקור אותו יום ולילה".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר בטענות חסרות כל בסיס עובדתי ושהן חלק מרעשי רקע המפורסמים חדשות לבקרים בקשר לחקירה זו. חקירת המשטרה ומהלכי החקירה מתנהלים בחדרי החקירות בלבד תחת צו איסור פרסום".