הקנס הגבוה בהיסטוריה של ישראל: 8 מיליון שקלים לעוקצת הקשישים

בת שבע מכלוף קנתה מאגרי מידע, התקשרה למבוגרים - וחייבה אותם באלפי שקלים. שנתיים אחרי שמעשיה נחשפו בחדשות 13, הוטל עליה לשלם את הסכום הכי חמור שניתן אי פעם בארץ על עוקץ מבוגרים

זמן צפייה: 06:41

לפני כשנתיים בתחקיר מיוחד של חדשות 13, נחשפה בת-שבע מכלוף - אישה שעקצה עשרות קשישים וקשישות, אשר נפלו קורבן במהלך השנים בידי אחת מהחברות אותן היא מנהלת. היום (שני), הוטל עליה הקנס הכספי הגבוה ביותר שהוטל אי פעם בהיסטוריה של ישראל - 8 מיליון ו-300 אלף שקלים.

נזכיר, בזמנו חשפנו כי בת-שבע קנתה מאגרי מידע, ואז - בעזרת העובדים שלה, התקשרה למבוגרים - והתחילה לחייב אותם. אחת מהנפגעות הייתה חנה אייזיק, שבמשך חודשים שילמה אלפים - ולא הצליחה לעצור את זה. "בהתחלה אלה היו מתנות שהיו מגיעות מכל מיני סיבות", סיפרה חנה. "הם היו מעבירים אותי למישהי שעושה את החשבונות וכל מה שאמרתי נהפך לקנייה. בכל פעם היו לוקחים לי את האשראי כאילו שיחזירו לי כסף".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"שמעתי יריות – ונפרדתי מהחיים": 5 שנים לפיגוע בפאב בדיזנגוף

מחר: רון חולדאי יודיע על הקמת מפלגה חדשה והתמודדות בבחירות

שיא חדש מ-2017: בשוק הנדל"ן כבר רואים את היום שאחרי הקורונה

בת שבע מכלוף
בת שבע מכלוף, ''עוקץ הקשישים'' | צילום: חדשות 13

כשחשפנו את החברות של בת שבע, "דיל המאה", "דיל המיליון", חברת הפייק-ביטוח שלה, שתי עובדות שלה החליטו לעשות מעשה. חמושות בתיעוד מההונאות הן התייצבו גם מול המשטרה, הגישו תלונה, ושחזרו: "הם היו מתחזים, מזייפים. בן אדם שפעם אחת דיבר איתי בטלפון, נתן כרטיס אשראי - אכל אותה. נעקץ. כשהייתי שם הרגשתי מלוכלכת, מזוהמת, מטונפת. ייקח לי עוד הרבה זמן לנקות מעצמי את הגועל נפש הזה".

אז אומנם מכלוף נעצרה, אבל במקום שתועמד לדין ואולי תצא מזה בהסדר טיעון, ברשות לסחר הוגן והגנת הצרכן בנו את העונש האולטימטיבי, שכאמור - נאמד במיליונים. "זה אחד המקרים היותר קשים וחמורים שפגשנו במהלך השנים", הסבירה אניטה יצחק, ראש אגף חקירות ברשות להגנת הצרכן. "אנחנו מעריכים שבמשך השנים נפגעו אלפי אנשים בעשרות או מאות אלפי שקלים".

חנה אייזיק
חנה אייזיק | צילום: חדשות 13

היום, נגה ניר נאמן חזרה אל מכלוף וגם אל כמה מהנפגעים שלה לבשר להם כי הצדק נעשה. מכלוף הסתפקה ב"דברו עם עורך הדין שלי" ולא רצתה להגיב יותר, אולם ליאת אלקיים אשר, שעבדה בעברה בחברה, בירכה: "אני חושבת שהיום הלב שלי, אם הוא היה חצוי או שבור - הושלם".

במהלך השנתיים האחרונות, ליאת, הרשות וגם השרה מירב כהן עזרו למאות נפגעים לקבל את כספם בחזרה, אבל יש רבים נוספים. עכשיו בת-שבע מכלוף תשלם את הסכום הכי גבוה שניתן אי פעם על עוקץ קשישים. זאת, למען יראו וייראו.

בת שבע מכלוף, ''עוקץ הקשישים''
בת שבע מכלוף, ''עוקץ הקשישים'' | צילום: חדשות 13

תגובת עו"ד לירן זילברמן מטעם בת-שבע מכלוף: "הכתבה עוסקת בעיצום כספי לכאורה שהוטל על מרשתי. יחד עם זאת, חשוב להזכיר כי מדובר בשלב ביניים, ואנו עמלים בימים אלה על הכנסה והגשה של ערעור מסודר במסגרתו נשטח את מלא טענותינו. אנו סומכים על בית המשפט כי בסופו של הליך יורה על ביטול העיצום הכספי, אשר הושת בניגוד להוראות הדין - ולחילופין יורה כי העיצום הכספי יהיה מידתי וסביר בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן".