"הזמין לשחק בסוני וביצע מעשים מגונים": אישום נגד מאמן כדורסל

רונן יוסף בן ה-48 מואשם כי בעת שהיה מאמן במועדון "הפועל באר-שבע", היה נוהג להזמין נערים בני 13 לביתו או להציע להם אימונים אישיים - ומבצע בהם מעשים מגונים. כשהתנגדו - היה מתנכל להם

מאמן הכדורסל רונן יוסף יחד עם נבחרת הכדורסל אותה אימן

כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים הוגשו היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד מאמן הכדורסל רונן יוסף בן ה-48, בגין ביצוע מעשים מגונים כלפי קטינים, עבירות התנכלות, סחיטה באיומים והחזקת חומרי תועבה.

על פי כתב האישום, שהוגש מטעם פרקליטות מחוז דרום על ידי עו"ד אירה ויימן קריקון, בין השנים 2018-2004, כאשר עבד יוסף כמאמן במועדון "הפועל באר שבע", הוא ביצע מעשים מגונים לא אחת, בין היתר בחמישה נערים שהיו כבני 13 בעת ביצוע המעשים.

לכתבות נוספות בנושא >>

מאמן הכדורסל החשוד בביצוע מעשים מגונים בנערים – רונן יוסף

מאמן כדורסל נעצר בחשד לביצוע מעשים מגונים בנערים שאותם אימן

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: fotolia

יוסף מואשם כי ביצע את המעשים בתוך אולמות הכדורסל לאחר שהציע למתלוננים אימונים אישיים ללא תשלום. לפעמים, המעשים המגונים היו מתבצעים במהלך נסיעות משותפות ברכבו של הנאשם או אפילו בביתו, לשם היו מגיעים הנערים משום שהזמין אותם לשחק בסוני.

בכתב האישום נכתב כי "המעשים המגונים בוצעו ללא הסכמתם של הקטינים או תוך ניצול מצב המונע מהם לתת הסכמה חופשית למעשים בשל מעמדו כמאמנם". בחלק מהמקרים, כאשר הנערים ניסו להביע התנגדות לנעשה, הוא התנכל להם מבחינה מקצועית והפחית את זמני ההשתפות שלהם במשחקים של הקבוצה.

כדורסל
כדורסל | צילום: פוטוליה

עוד עלה מכתב האישום כי באוגוסט 2020, פנה המאמן בשם בדוי בוואטספ לאחד הקטינים, וטען בפניו כי יש ברשותו צילומים של מצלמות אבטחה, ובהם תיעוד של המעשים של הנאשם כלפי הקטין. יוסף דרש מהקטין ליצור עימו קשר טלפוני, ובכך הטיל אימה על המתלונן וסחט אותו.

אישום נוסף הוא, כאמור, החזקת חומרי תועבה. יוסף מואשם כי הוא צפה במאות תמונות, בהן בין היתר דמויות של קטינים ערומים כשאיבר מינם חשוף, וכן דמויות של בגירים מבצעים בקטינים עבירות מין. בנוסף לכך, הוא צפה בשני סרטונים בעלי תוכן דומה.