תינוקת בת 11 חודשים במצב אנוש כתוצאה מחבלת ראש; הוריה נעצרו

המשטרה עצרה את אמה בת ה-22 מאשקלון בחשד להזנחה, וכן את האב שגר בנפרד. זאת לאחר שהתינוקת הובהלה לביה"ח ברזילי כתוצאה מחבלה בראשה. מחקירה ראשונית עולה שהאם לא הייתה בבית כשבתה נחבלה

אמבולנס במרחב לכיש (אילוסטרציה) | צילום: יניב כליף

תינוקת בת 11 חודשים ספגה אמש (ראשון) פגיעת ראש קשה מאוד, איבדה את הכרתה ונמצאת במצב אנוש. צוות מגן דוד אדום העניק לה טיפול רפואי בביתה באשקלון ופינה אותו לבית החולים ברזילי, כשהיא מורדמת ומונשמת. בהמשך הלילה, הועברה התינוקת לבית החולים סורוקה. המשטרה החלה בחקירת נסיבות המקרה ועצרה את אמה בת ה-22 בחשד להזנחה. האב, שלא חי עם האם, נעצר אף הוא לחקירה.

מחקירה ראשונית עולה כי התינוקת נפלה בזמן שהאם לא הייתה בבית. השכנים שמעו את הבכי שלה, נכנסו לדירה, מצאו את הפעוטה לבד והזעיקו את מגן דוד אדום ואת המשטרה. זמן קצר לאחר מכן האם חזרה לדירה. האם נעצרה בבית החולים סורוקה, במטרה להבין האם היא השאירה את הפעוטה לבד, לאן הלכה ובמשך כמה זמן התינוקת הייתה בלי השגחה.

בני משפחתה של האם הגיעו למחלקה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים סורוקה ומתפללים להחלמתה של התינוקת. אחותה של האם אמרה: "המצב של הילדה קשה מאוד, צריך להתפלל עליה".

פרמדיק מד"א איתן לסרי סיפר: "כשהגענו לדירה ראינו את התינוקת מחוסרת הכרה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותה לבית החולים במצב קשה ויציב".

לפני כחודש, פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום נגד זוג הורים מלוד, שנעצר בחשד להתעללות קשה והזנחה של בתם בת השבע, שנמצאה לפני כחודש בחדר המקלחת בביתה כשהיא מקופלת בתוך שלולית מים, קשורה ועם חבלות על גופה. לפי כתב האישום, העבירות המיוחסות להורים בוצעו במשך תקופה ממושכת, רובן בשנה האחרונה.

בכתב האישום עולה מסכת התעללות עם מספר רב של אירועי אלימות, התעללות והזנחה חמורים. התקריות כללו, בין היתר, תקיפות בידיהם ובאמצעות חפצים, כוויות וחבלות חמורות על הקטינה בכל חלקי גופה. ההורים נהגו לקלח את בתם במים רותחים, כלאו אותה בחדרה או בחדר השירותים, קשרו אותה באמצעות חבל עד אשר נגרמו לה חבלות חמורות. מהחקירה עלה כי הילדה, שנולדה בשטחי הרשות לאם פלסטינית, הובאה ללוד ללא כל תיעוד ורישום בישראל.

נוסף לכך, ההורים מנעו מבתם אוכל, לא דאגו לה לטיפולים רפואיים נאותים והותירו אותה לבד בבית ללא השגחת אחראי. כמו כן, כשהבת התגוררה עם ההורים, האם תקפה אותה כשדחפה אותה בגבה בגרם המדרגות וכתוצאה מכך גרמה לה לשבר בזרוע שמאל.

לפני כחודשיים, המשטרה עצרה הורים תושבי באר שבע בני 48 ו-35 בחשד שהתעללו וטלטלו את בתם בת השלושה חודשים, לאחר שהרופאים בבית החולים סורוקה זיהו כי ישנו חשד שהתינוקת, שאושפזה כמה ימים במקום עם חבלת ראש, הותקפה. הפעוטה אושפזה במחלקת ילדים, סובלת מדימומים במוח.

בהמשך, בית המשפט השלום בבאר שבע קבע היום כי ההורים ישוחררו למעצר בית. מדובר בבני זוג המנהלים אורח חיים נורמטיבי ומגדלים ילד נוסף בן שנה ו-9 חודשים, לגביו אין כל חשד. השניים סובלים מנכות בדרגות שונות, ובשל כך ולמרות המסוכנות שעולה מהחשדות, החליט השופט תחילה כי הם ישוחררו למעצר בית מלא - ואף יוכלו לפגוש בפיקוח את הבן הגדול. לאחר מכן, המשטרה ערערה על ההחלטה, ונקבע כי השניים ישוחררו בבוקר למחרת.