ההתעללות בתינוקת באשקלון: בן זוגה של האם חשוד ברצח

מעצרו של בן זוגה הפלסטיני של האם לתינוקת בת ה-11 חודשים, שמתה בשבוע שעבר, הוארך ב-5 ימים. בדיון עלה כי החשד השתנה לרצח. סנגורו של החשוד: "הוא חשב שמצבה מידרדר בעקבות החום שהיה לה"

זמן צפייה: 01:06

ההתעללות בתינוקת באשקלון: מעצרו של זיאד אעביד בן ה-21, בן זוגה הפלסטיני של האם לתינוקת בת ה-11 חודשים, שמתה בשבוע שעבר, הוארך היום (ראשון) בחמישה ימים. מהדיון עלה כי החשד השתנה לרצח. נציג המשטרה בדיון: מנתיחת הגופה מתחזק החשד כי "מעשיו של אעביד גרמו לשבר בגולגולת".

בדיון קבע השופט כי "מדובר באירוע טרגי שבו תינוקת בת כעשרה חודשים נפטרה עקב מכה בראשה. עולות אינדקציות שונות לגבי השתלשלות האירוע, אך בשלב זה מוקדם לאשש את גריסתו של זיאד או להפריך אותה. עדיין לא התקבלה חוות דעת מאבו כביר".

בני משפחתו של החשוד שנכחו בדיון העידו וסיפרו כי אעביד "טיפל בתינוקת חמישה חודשים, הוא אהב אותה והתנהג כאילו הוא אבא שלה - הוא לא רצח אותה". לדבריהם, האם "השאירה אותו עם התינוקת והאשימה אותו במעשיה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

"הכה אותה כי כעס על אמה": הוארך מעצר החשוד בפגיעה בתינוקת

החשוד המרכזי בהזנחת התינוקת באשקלון: "היא נפלה לי מהידיים"

הובאה למנוחות התינוקת מאשקלון – שעל פי החשד סבלה מהתעללות

אשקלון, תינוקת מאשקלון, תינוקת באשקלון, בית עלמין, קבורה, הלוויה
חלקת הקבר של התינוקת מאשקלון

עורך הדין ליאור רונן, שמייצג את תושב השטחים, אמר בבית המשפט: "אעביד נפל עם התינוקות, טיפל בה לאחר הנפילה והרדים אותה. לדבריו, הוא לא הבין שמצבה מדרדר בעקבות הנפילה, אלא חשב שזה עקב החום שהיה לה". מאוחר יותר מסר סניגורו של החשוד: "זיאד טיפל בתינוקת במסירות בחודשים האחרונים וכתוצאה מהאירוע הטרגי נמצא במצב קשה. הוא משתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. לצערנו הרב המשטרה לא ביצעה בדיקות פורנזיות כדי לבדוק את גרסתו ובמקום זאת יצאו בהצהרות שמדובר בחשדות לרצח. כלל לא ברור, מדוע המשטרה חושדת, שזיאד הזניח ונטש את התינוקת כשלפי כל העדויות הוא זה שהזעיק עזרה ודאג שהתינוקת תקבל טיפול רפואי".

התינוקת הובאה למנוחות בבית העלמין שבעיר בשבוע שעבר. בין עשרות המשתתפים שהגיעו להלוויה הייתה גם אם התינוקת, שנעצרה תחילה בחשד להתעללות והזנחה ושוחררה יום לפני כן ללא תנאים מגבילים, בטענה כי לא קיים חשד סביר שהיא תבצע עבירה מחוץ למעצר.

בשבוע שעבר מתה מפצעיה בת ה-11 חודשים בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. מהמרכז הרפואי נמסר כי "חרף המאמצים להשאירה בחיים נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה".

בית הפעוטה באשקלון
בית הפעוטה באשקלון | צילום: חדשות 13

בדיון בהארכת מעצרו של אעביד בשבוע שעבר אמר נציג המשטרה כי לפי החשד, תושב השטחים הכה את התינוקת כי כעס על אמא שלה, והוסיף כי "מדובר במסכת של התעללות". החשוד תיאר בחקירתו את השתלשלות האירועים שהביאו לפציעתה של התינוקת וטען: "היא נפלה לי מהידיים".