"הטיל עליו אימה משמעותית": אביעד משה נאשם גם בהתעללות בבנו

לפי כתב האישום המתוקן, משה תקף באכזריות את בת זוגו שירה איסקוב בזמן שבנם הפעוט היה עד למתרחש. "הותיר את הילד סמוך לאימו למרות הפצרותיה להזיזו - כפה עליו לצפות במעשים"

זמן צפייה: 00:14

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) כתב אישום מתוקן נגד אביעד משה, שכבר הוגש נגדו כתב אישום בגין ניסיון רצח של בת זוגו שירה איסקוב בערב ראש השנה במצפה רמון. כתב האישום תוקן כך שכעת הוא כולל גם סעיף של התעללות בבנו הפעוט.

על פי כתב האישום המתוקן, במהלך התקיפה שהה בנם של בני הזוג לצידה של איסקוב בעת שהותקפה באכזריות - ובכך נגרם לו סבל. "כשהותיר את הילד בסמוך למתלוננת בעת התקיפה, למרות הפצרות חוזרות ונשנות מצידה להזיז את הילד מהמקום, גרם משה סבל לילד, התנהג כלפיו באכזריות בכך שכפה עליו להיות נוכח ולצפות במעשיו כלפי אמו, הטיל עליו אימה משמעותית והפחיד אותו".

אביעד משה, חשוד בניסיון רצח אשתו במצפה רמון
אביעד משה, מואשם בניסיון רצח אשתו במצפה רמון

לפני שבוע שוחררה איסקוב מבית החולים סורוקה, לאחר תקופת אשפוז ממושכת. בעת הפרידה, אמרה איסקוב כי "יש לי דרך ארוכה לעבור עד שאסיים את כל התהליך הרפואי, אך אני עם הפנים קדימה. אופטימית וחזקה מתמיד". איסקוב צפויה להמשיך את השיקום קרוב לבית הוריה ולצד בנה. 

מהצוות הרפואי שטיפל בה נמסר: "היא הגיעה במצב אנוש כשהיא סובלת מפגיעה רב מערכתית ומפציעות דקירה בחלקי גופה. לאחר שנותחה במשך שעות, היא הועברה ליחידה לטיפול נמרץ כללי", והוסיפו: "היא עברה תהליך ריפוי משמעותי, הן פיזי והן רגשי. עם זאת, צפויה לה דרך ארוכה ומאתגרת בהסתגלות למצבה עד לריפוי מוחלט".

שירה איסקוב, הותקפה על ידי בעלה אביעד משה
שירה איסקוב, הותקפה על ידי בעלה אביעד משה | צילום: חדשות 13

בחודש שעבר הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, ממנו עולה כי משה תקף מספר פעמים באמצעות מערוך עץ את אשתו בעקבות ויכוח שהתפתח בין בני הזוג ורצונה של איסקוב להתגרש ולהעביר את ערב החג יחד עם בנם כבן השנה בבית הוריה. לאחר מכן הוא חנק אותה ודקר אותה בעזרת סכין מטבח משוננת עם להב באורך של 10 ס"מ כ-20 דקירות בכל חלקי גופה.

עוד נכתב באישום כי משה ניסה לרצוח את איסקוב בזמן שהוא מקלל ומשפיל אותה, חוסם בגופו את הדלת כדי שהיא לא תוכל לצאת ותוך התעלמות מוחלטת מזעקותיה ותחנוניה כי יפסיק. משה אף התעלם מהבכי של בנו שהיה ליד אימו, וכן מצעקותיהם של הוריה של המתלוננת ושל השכנים שלא יפגע בה.