אשכנזי על חשיפת ההקלטות בחדשות 13: "הפרשה מאחוריי"

הרמטכ"ל לשעבר התייחס לשיחות שניהל במסגרת פרשת הרפז, וטען: "הטענות נסקרו ונבדקו - והפרשה נסגרה מחוסר אשמה". עוד הוסיף: ״אין לי ספק בהתנהלותו של מנדלבליט, עושים לו עוול״

זמן צפייה: 14:31

לאחר שהקלטות אשכנזי-מנדלבליט על המסמך הדרמטי בפרשת הרפז נחשפו בחדשות 13, חבר הכנסת גבי אשכנזי התייחס לדברים בריאיון לתוכנית "לפני החדשות" עם אודי סגל, והבהיר: "הפרשה נחקרה על ידי כל גופי החקירה במדינת ישראל - מבקר המדינה, משטרה צבאית חוקרת, משטרת ישראל והפרקליטות. הטענות נסקרו ונבדקו והפרשה נסגרה בחוסר אשמה".

"מעולם לא הייתה פה בעיה של ראיות", המשיך אשכנזי, "חיי ולוחות הזמנים של היו פרוסים לכולם. מעולם לא עמד איש ציבור בחשיפה כזו - וכולנו ראינו איך זה נגמר. אין בהקלטות שפורסמו שום דבר חדש. הפרשה מאחוריי".

לכתבות נוספות בנושא >> 

מנדלבליט על הקלטותיו במסגרת פרשת הרפז: "לא נפל רבב במעשיי"

פרשת הרפז: הקלטות אשכנזי-מנדלבליט על המסמך הדרמטי – נחשפות

גבי אשכנזי
גבי אשכנזי | צילום: חדשות 13

בחלק מההקלטות, כך לטענתו של אשכנזי, הוא נשמע אומר כי "יש לומר את כל האמת" - זאת למרות שלא ידע שהוא מוקלט, ולכן לדעתו אי אפשר לטעון שבשיחות בינו לבין ארז ויינר נעשה תיאום גרסאות. "איזה תיאום? אין פה שום תיאום ושום דבר. הפרשה נסגרה ואני לא מכיר איש ציבור שנחשף באופן כזה".

כשנשאל אם הוא שלם עם ההנהלות שלו בפרשה, השיב: "אמרתי כבר בעבר שהייתי יכול לנהוג אחרת עם המסמך, אבל מבחינתי הפרשה מאחוריי". ובכל זאת, הוא מתעקש, שאין סיבה לפרסם את כל השיחות שקיים בעניין. "לשכת הרמטכ"ל הייתה מוקלטת שלא בידיעתי. בית המשפט קבע שיש לרמטכ"ל מרחב פרטיות שבו מותר לו להגיד את מה שהוא חושב בלי שכל מילה שלו תצא החוצה. מה שרלוונטי לפרשה - פורסם, אבל יש לי פרטיות ואני מגן עליה".

על אביחי מנדלבליט אמר: "אני מכיר אותו מאז שהיה סרן, הוא איש ישר, הגון ויוצר מהכלל לדעת כל האנשים. אין לי ספק בהתנהלותו". לתחושתו, למנדלבליט "נעשה עוול. מי שמינה אותו למזכיר הממשלה - בנימין נתניהו, הכיר את חומרי החקירה, ויותר מזה - לפני מינויו כיועמ"ש, הפרטים הונחו בפני ועדת האיתור ובכל זאת החליטו שופטי הוועדה למנותו".

אביחי מנדלבליט וגבי אשכנזי
אביחי מנדלבליט וגבי אשכנזי | צילום: שאטרסטוק, פייסבוק

הבוקר אישרה הכנסת את חסינותו של חבר הכנסת חיים כץ מהעמדה לדין. שניים מחברי כחול לבן נמנעו מההצבעה - זאת למרות שתמיד הצהירו חברי המפלגה כי הם לא יתנו יד להפיכת הכנסת לעיר מקלט עבור נאשמים. "רוב חברי הכנסת של כחול לבן הצביעו נגד החסינות", הסביר אשכנזי - ואת העובדה ששניים נמנעו נימק כ"אנחנו לא מחתימים על טפסי נאמנות. כל אחד מצביע לפי מצפונו ולפי הבנתו. גם אם השניים האלה היו מתנגדים - הוא היה מקבל חסינות".

ח''כ חיים כץ
ח''כ חיים כץ | צילום: חדשות 13

אשכנזי הכחיש בתוקף את השמועות לפיהן שר הביטחון נפתלי בנט תכנן לחבור לכחול לבן עם מפלגתו, ואמר: "לא היה דבר כזה בשום שלב. אני בכלל לא נרגעתי מהאופן שבו נתניהו מינה אותו להיות שר הביטחון. זהו מהלך פסול. אי אפשר לחלק את התפקיד הזה למישהו רק כי הוא אולי הולך עם מישהו אחר".