המשטרה ידעה מראש? צו המעצר הוצא יומיים לפני ניסיון החיסול

השופט בביהמ"ש הורה לשחרר את בני שלמה, ראש ארגון פשע, שנעצר בחשד למעורבות בניסיון החיסול באשקלון ביום חמישי, במהלכו גבר נפצע קל. זאת, לאחר שהתברר שצו המעצר נגדו הוצא כבר ביום שלישי

זמן צפייה: 00:22

המשטרה ידעה מראש? שופט המעצרים בבית משפט השלום באשקלון הורה היום (שבת) לשחרר את ראש ארגון הפשע, בני שלמה, שנעצר בחשד למעורבות בניסיון החיסול ביום חמישי, במסגרתו גבר נפצע קל מפיצוץ רכב בטענה כי "אין חשד סביר". המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע על ההחלטה. זאת לאחר שהתברר בדיון בבית המשפט, שצו המעצר נגד שלמה הוצא ב-7 בינואר, יומיים לפני שאירע ניסיון החיסול.

עו"ד נס בן נתן, סנגורו של בני שלמה: "כפי שהסברתי בתחילת הדיון, בית המשפט הורה על שחרורו של מר שלמה בהיעדר ראיות מספיקות. מתברר שהיחידה החוקרת הוציאה צו מעצר יומיים לפני האירוע בגין אותו האירוע, דבר אשר מעלה סימני שאלה. אם המשטרה צפתה את האירוע, מדוע לא מנעה אותו ולא ביצעה את המעצר? למר שלמה אין קשר לאירוע וטוב שבית המשפט הורה על שחרורו".

זירת ניסיון החיסול באשקלון | צילום: דוברות המשטרה

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "נושא הגשת הצו ייבדק לעומקו. ראוי מנגד לציין כי בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה והורה על עיכוב ביצוע עד לדיון ערר שיתקיים מחר בבית המשפט המחוזי".

כאמור, ביום חמישי התפוצץ רכב בצומת הרחובות בגין-אנה פרנק באשקלון. הגבר שנפצע קל פינה את עצמו באופן עצמאי לבית החולים, והמשטרה פתחה בחקירת האירוע.

עורך הדין נס בן נתן | צילום: חדשות 13