הותר לפרסום: אחרי 14 שנים - נעצר חשוד ברצח אישה באשדוד

המשטרה עצרה לפני כשבועיים את אולג דוליה בן ה-54, בחשד שרצח את קלרה רבין בביתה בשנת 2006. פריצת הדרך לפענוח התיק הגיעה בעקבות בדיקות חוזרות של ראיות שנמצאו בזירת האירוע

זמן צפייה: 00:52

אולג דוליה בן ה-54 נעצר לפני כשבועיים בחשד שרצח את קלרה רבין בשנת 2006 באשדוד - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. לאורך השנים נעשו פעולות חקירה שונות במטרה להגיע לחשודים המעורבים ברצח.

פריצת הדרך לפענוח התיק הגיעה בחודש אפריל השנה, לאחר שביקשו לבצע בדיקות חוזרות על המוצגים שנאספו מזירת הרצח, באמצעות כלים טכנולוגיים חדשים. בעקבות בדיקות אלה אותר החשוד. מעצרו הוארך מעת לעת בבית משפט השלום, וביום שלישי צפויה המשטרה לבקש את הארכת מעצרו.

עוד בחדשות 13:

חקירת המשטרה תמה: עמית אלמוג יואשם ברצח חברתו מאיה ווישניאק

חשד: גבר דקר את אשתו במודיעין עילית וקפץ מהבניין; מצבם קשה

"שפך חומר דליק על בת זוגו": כתב אישום יוגש נגד תושב הקריות

קלרה רבין, נרצחה באשדוד ב-2006
קלרה רבין, נרצחה באשדוד ב-2006 | צילום: דוברות המשטרה

היום סיימה המשטרה את חקירת רצח מאיה ווישניאק ברמת גן, ובסיומה הודיעה כי הוגשה ביבת משפט השלום בתל אביב הצהרת תובע נגד בן זוגה עמית אלמוג בן ה-21, המייחסת לו רצח בכוונה תחילה. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו.

עמית היה בן זוגה של מאיה זה כמה חודשים ואף התארח בביתה לא פעם. גם בסוף השבוע שבו אירע המקרה הכול היה רגיל. שירה, אחותה של מאיה הקרובה אליה ביותר, לא הבחינה במשהו חריג. "היה בצהריים בשבת איזה בראנץ' עם סבתא, והיא נסעה ב-14:00. ניסינו להשיג אותה, היא לא ענתה בטלפון", סיפרה.

עמית אלמוג ומאיה ווישניאק
עמית אלמוג ומאיה ווישניאק | צילום: חדשות 13

על פי החשד, עמית ומאיה היו לבד בבית אימו. סמוך לשעה 18:00 הוא חנק אותה. כשאימו הגיעה הביתה הוא טען שמאיה ישנה, אבל אז תקף את אימו. בתושייתה החלה האם לומר לו שהיא אוהבת אותו ואז עמית עצר, המשטרה הגיעה והוא נעצר.

עמית למד בתיכון "אהל שם" שברמת גן. לצבא הוא לא התגייס בשל בעיה רפואית ובאותה נקודת זמן, יש הטוענים, הוא לא מצא את עצמו. "ילד סגור, ביישן, שמחפש את עצמו", סיפר חברו ארז (שם בדוי). "אסיד, כדורי הזיה למיניהם, הוא צרך את הסמים הכי קשים. הסמים דפקו לו את המוח והילד לא מצא את עצמו. התחלתי לראות את ההידרדרות שלו". ארז זיהה את המצוקה וההידרדרות, ויצר קשר עם אימו של עמית. "התגובה של אימא שלו הייתה 'אני יודעת, אני אטפל בזה, אני יודעת, אין לי מה לעשות עם זה'".