אחרי ההפגנה: מאות מוחים חסמו כבישים בתל אביב - 19 נעצרו

בתום הפגנת האלפים בכיכר רבין, רבים מהם צעדו ברחובות העיר וחסמו צמתים מרכזיים. זגוגיות של סניף בנק נופצו. המשטרה ריססה גז מדמיע על כמה מהמפגינים, ו-3 שוטרים נפצעו קל במהלך העימותים

זמן צפייה: 07:24

מאות מפגינים שהשתתפו אמש (שבת) בהפגנה הגדולה בכיכר רבין בתל אביב, צעדו עם סיומה ברחובות העיר בליווי כוחות גדולים. בשלב מסוים החלו התפרעויות וחסימות כבישים, 19 מפגינים נעצרו ושלושה שוטרים נפצעו קל.

המפגינים ניסו לרדת לנתיבי איילון ולחסום אותם ליד מחלף השלום, והשוטרים מנעו זאת מהם. כמה מהמוחים ניפצו זגוגיות של סניף בנק והציתו פחי אשפה ברחובות. המשטרה ריססה גז מדמיע.

התפרעויות אחרי הפגנת הענק בתל אביב
התפרעויות אחרי הפגנת הענק בתל אביב | צילום: חדשות 13

כאמור, כעשרת אלפים בני אדם הפגינו כחלק ממחאת העצמאים, השכירים והעובדים שהוצאו לחל"ת, שקראו "להזרים את הכסף עכשיו". לפני כן, תנועת "הדגלים השחורים" הפגינה נגד הממשלה, שבוע שלישי ברציפות על גשרים מעל צמתים מרכזיים, בטענה כי "קו ישר עובר בין השחיתות השלטונית לבין אי-הטיפול במחדל הקורונה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2020711125' autoplay='0' credit='' desc='מעצרים אלימים אחרי ההפגנה בתל אביב' kid='1_i1gf5nw3' duration='18'']

אחד הנואמים בהפגנה בתל אביב אמר בדברי הפתיחה כי "המאבק התחיל בסגר והמשיך באי קבלת פיצוי הוגן. אנחנו נלחמים על ההווה, על הפרנסה, על הכבוד שלנו כבני אדם - וזה לא חרטא". אבינועם נחמד, בעל חברה לתיירות נכנסת, הוסיף: "צריכים את הכסף עכשיו כדי שנוכל לשרוד את הימים הקרובים, את השנה וחצי הקרובות. לא רוצה שמפעלי החיים שלנו ירדו לטימיון".

רונן מיילי, איגוד הברים והמועדונים, אמר: "ההפגנה הראשונה הערב בכיכר רבין שאליה הגיעו עשרות אלפי עצמאים, בעלי עסקים ונפגעי המצב הכלכלי הראו לממשלה שאנחנו לא נעצור ולא נוותר. אנחנו רואים בממשלת ישראל והעומד בראשה אחראים לכישלון עד עתה בביצוע התוכניות הכלכליות וקוראים לממשלה להתעשת , לתקן את התכנית בהתאם לדרישותינו ולהוציא את התכנית הכלכלית לפועל באופן מיידי! אנו נמשיך כל עוד לא יעמדו בהבטחותיהם".

מעצר אחרי ההפגנה בתל אביב | צילום: חדשות 13

ההפגנה בתל אביב נערכה תחת הכותרת "הזרימו את הכסף עכשיו". כאות הזדהות, יותר מאלף עסקים ייסגרו בכל רחבי הארץ. כמו כן, פוליטיקאים לא יישאו נאומים, מפני שהמחאה הינה "כלכלית א-פוליטית". לדברי המארגנים, "ההפגנה באה לבטא את המצוקה וחוסר האונים של ציבור גדול מאוד בחברה הישראלית". עם זאת, במהלך ההפגנה פיזרו שטרות ועליהם פניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואף קראו להתפטרותו.