איתי בן ה-8 נדרס למוות ביום כיפור; החשוד בחקירתו: נהגתי כחוק

אמיר אבו לאבן, החשוד בדריסת הילד בתל אביב, טען כי לא ביצע עבירה. דודתו של איתי: "הוא רכב עם קסדה - זה רצח" • היום יובא למנוחות ריאד באסם בן ה-13, שנדרס למוות במהלך הצום בבן שמן

זמן צפייה: 05:34

אמיר אבו לאבן, תושב רמלה בן ה-20, שנעצר לאחר שעל פי החשד דרס למוות את איתי מרגי בן השמונה אתמול בזמן שרכב על אופניו ברחוב ז'בוטינסקי פינת נמיר, שיתף פעולה עם חוקריו וטען בחקירתו כי לא ביצע עבירות כלל. המשטרה בודקת אם נהג תחת השפעת סמים. היום (חמישי) יובא החשוד לדיון בהארכת מעצרו.

מחקירת התאונה עולה כי אתמול התקבלה פנייה במוקד המשטרה אודות רכב שנסע ברחבי תל אביב כשהוא משמיע מוזיקה. ניידות יצאו למקום, ואז התקבל דיווח על התאונה שבה נהרג מרגי. הלוויתו של הילד תיערך בשעה 14:00 בבית העלמין ירקון. החל משעות הבוקר פוקדים את בית הספר שבו למד מרגי צוותי רפואה ופסיכולוגיה שתומכים בתלמידים ובצוותי ההוראה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

טרגדיה בכיפור: 2 ילדים נהרגו בתאונות דרכים כשרכבו על אופניים

"האמונה תמיד קיימת": המשפחה שנדרסה בקריית גת יצאה מביה"ח

רויטל, דודתו של בן השמונה, ספדה לו" "איתי זה ילד שאהב את החיים, ילד ממגנט, כל אחד רצה להיות בקרבתו ומי שזכה בכך - התאהב". "מה שהיה אתמול זה רצח. איתי רכב יחד עם חבר שלו כשלראשו קסדה. ברגע שזה קרה, החבר הזעיק את ההורים שהגיעו לזירה תוך שניות". איתי השאיר אחריו אח בן 11.

כזכור, אתמול נהרג מרגי בן השמונה בשעות הצהריים לאחר שנפגע מרכב בזמן שחצה את הכביש על אופניו ברחוב ז'בוטינסקי פינת נמיר בתל אביב. הוא פונה במצב קשה לבית החולים איכילוב, שם נאלצו לקבוע את מותו.

איתי מרגי שנדרס למוות בת''א
איתי מרגי שנדרס למוות בת''א | צילום: חדשות 13

כשעה לאחר מכן, אירעה תאונה קשה  בכביש 443 סמוך לבן שמן. באירוע נהרג ריאד בסאם אבו שריקי בן ה-13 מלוד מפגיעת אופנוע, בזמן שרכב על אופניים. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא, שם נפטר מפצעיו. נהג האופנוע, גם הוא מלוד, נפצע קל ופונה לבית החולים קפלן. הלוויתו של אבו שריקי תיערך היום אחר הצהריים.

ריאד בסאם אבו שריקי, נדרס למוות בסמוך לבן שמן
ריאד בסאם אבו שריקי, נדרס למוות בסמוך לבן שמן | צילום: חדשות 13

פראמדיקית מד"א, תרצה כרמי, סיפרה: "על הכביש המהיר שכב הילד כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהוא סובל מחבלת ראש קשה. אזרחים שהיו במקום העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכה של מוקד מד"א, המשכנו את הטיפול הרפואי ותוך כדי ביצוע פעולות החייאה מתקדמות פינינו אותו במצב אנוש לבית החולים שם לאחר מאמצי החייאה רבים נקבע מותו".

ריאד בסאם אבו שריקי, נדרס למוות בסמוך לבן שמן
ריאד בסאם אבו שריקי, נדרס למוות בסמוך לבן שמן | צילום: חדשות 13

בתוך כך, 2,491 בני אדם נזקקו במהלך החג לטיפול רפואי, מתוכם 1,852 בני אדם פונו להמשך טיפול בבתי החולים - כך מסיכום פעילות של מגן דוד אדום. במהלך החג 268 בני אדם התעלפו, התייבשו וחשו ברע בעקבות הצום. 256 אנשים נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה עקב פציעה מרכיבה על אופניים, גלגיליות, קורקינטים וסקייטבורד, מהם נער כבן 13 שנפצע קשה בראשו כשנפל מקורקינט באשקלון. כמו כן, 22 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים.

כמו כן, 24 בני אדם נפצעו במהלך יום הכיפורים באירועי אלימות שאירעו ברחבי הארץ. באחד מהאירועים נורה למוות בהא עראר בן ה-36 על ידי אלמונים בזמן שנסע ברכבו סמוך לשכונת מגוריו בג'לג'וליה. שני גברים נוספים נפצעו בתקרית, אחד בינוני ואחד קל, ופונו לבית החולים מאיר.

צוותי מד''א הוזעקו גם להעביר 140 יולדות לבתי החולים, 3 מתוכן יולדו על ידי הצוותים בערים בית ג'אן, ירושלים ורחובות. שירותי הדם של מד"א סיפקו לבתי החולים בארץ 60 מנות ומרכיבי דם במהלך יום הכיפורים. ממד"א נמסר כי נרשמה תקרית של יידוי אבנים על אמבולנס מד"א והפרעה לצוותים בכביש 75, סמוך לצומת השומרים.