פטיש, מסור דיסק ואזיקים: תיעוד מעצר תושב יצהר שאזק עצמו

בסרטון נראים השוטרים כשהם נאבקים במתקן הברזל אליו כבל עצמו נריה זארוג, כדי לחלצו ולבצע את מעצרו. בתום חודשיים של חיפושים נעצר זארוג, שהפר צו מנהלי והתבצר בביתו. מעצרו הוארך עד מחר

זמן צפייה: 01:43

רגעי מעצרו של נריה זארוג, שהפר צו הרחקה מנהלי והתבצר בביתו אשר ביצהר, תועדו במצלמות במעגל סגור. בסרטון שפורסם היום (שני), ניתן לראות את זארוג, שאזק עצמו למתקן ברזל המחובר לרצפת ביתו, כשהוא ממתין לכוחות הביטחון המנסים לחדור את הביצורים שהעמיד מחוץ לביתו. זארוג מודע לכך שהוא מתועד: הוא מישיר מבט למצלמה, אוחז גיטרה בידיו, מחייך ושאנן, על אף שהוא שומע את צלילי הפריצה של הכוחות לביתו. זארוג הובא היום בפני בית המשפט שהאריך את מעצרו עד מחר. הצהרת תובע הוגשה בעניינו, ולפיה הוא צפוי לעמוד בפני כתב אישום.

משהצליחו הכוחות להיכנס לביתו של זארוג, ניגש אליו אחד השוטרים ואוזק את ידו הימנית. באותו רגע, שוטר אחר מבחין בקושי בלתי צפוי: לא ניתן להוביל את זארוג למעצר משום שהוא כבול בחוטים ובלוחות מתכת למתקן ברזל. השוטר מסיר את האזיקים שהניח על ידו של זארוג, והכוחות בוחנים את המתקן ומנסים לטכס עצה במציאת הדרך המהירה ביותר לשחרר את זארוג ממנו. שוטר אחר מתעד במצלמה המשטרתית כל העת את שהתרחש בבית.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191111-1817' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_uq20sy65' duration='974'']

כתבות נוספות בנושא >> 

עימותים ביצהר: תושב המקום אזק עצמו בביתו – ופונה ע"י הכוחות

שוב אלימות כלפי מג"ב ליד יצהר: טיולית עם לוחמים נרגמה באבנים

פעם נוספת – אירוע אלים ביצהר: רכב מג"ב נרגם באבנים

שוטרים בבית ביצהר שבו אזק את עצמו נריה זארוג ביצהר
שוטרים בבית ביצהר שבו אזק את עצמו נריה זארוג | צילום: חדשות 13

מלאכת שחרורו של זארוג לא הייתה קלה: בשלב זה, כפי שניתן לראות בסרטון, השוטרים קוראים לתגבור, ושניים מהם אוחזים בידיו של העצור ומנסים לגרום לו לעמוד. רגלו השמאלית של זארוג משתחררת בנקל, אך רגלו הימנית נותרת מקובעת למתקן תוך שהוא נמשך מעלה ע"י השוטרים, צועק ומלין על כאבים עזים. לאחר כחמש דקות מרגע כניסתם לבית, מחליטים השוטרים להיעזר בכלי עבודה: פטיש מסיבי מוכנס אל זירת המעצר.

ניתן לראות כי אחד השוטרים מכה באמצעות הפטיש מכות חוזרות ונשנות על המתקן אליו מחובר זארוג, ומצליח לשבור את אחת מקורות המתכת. לצערם, הפטיש לבדו לא עוזר לסיים את המלאכה, והשוטרים מחליטים להיעזר במסור-דיסק חשמלי. באמצעות המסור, השוטרים מנסרים לוחות מתכת נוספים תוך שהם נזהרים מלפגוע ברגלו של העצור.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191111-1818' autoplay='0' credit='' desc='נריה זארוג, העצור שהתבצר בביתו, בדיון בביהמ"ש בנוגע להארכת מעצרו' kid='1_b4qoyql9' duration='51'']

כעשר דקות נוספות חולפות, שבמהלכן מנוסרים לוחות המתכת שמתחתם כבולה רגלו הימנית של זארוג, אך ללא הועיל. לאחר כמה דקות בודדות השוטרים דורשים ממנו לחלוץ את נעלו ושוב מושכים אותו מעלה. המאמץ משתלם: זארוג מחולץ מן המתקן, נלקח הצידה לבחינה קלה של רגלו ומועבר מיד למעצר.

אביחי חג'בי, עורך הדין של זארוג מטעם ארגון "חוננו", מסר כי "זהו צו מנהלי דרקוני ולא חוקי. נריה הוא בעל עקרונות ולפיהם הוא רוצה לחיות עם אשתו וילדיו ביישוב יצהר. לא יכול להיות שבית המשפט מאריך את מעצרו מבלי לעיין בחומר המודיעי בעניינו". עוד נמסר כי "זארוג, נשוי ואב לתינוקות, קיבל צו מנהלי החתום בידי אלוף פיקוד מרכז נדב פדן, אשר מרחיק אותו מביתו לתקופה של שלושה חודשים". זארוג סירב להישמע להוראות הצו ונשאר ביישוב כבר יותר מחודשיים, תוך שהוא קורא לאלוף הפיקוד לבטל לו את הצו.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-law-20191111-1921' autoplay='0' credit='' desc='אביחי חג′בי, עורך הדין של נריה זארוג מטעם ארגון "חוננו"' kid='1_465hc0x3' duration='158'']

עימותים אלימים פרצו אמש ביישוב ביצהר, במהלך ניסיון המעצר. עשרות תושבים ביישוב השליכו אבנים ובקבוקי צבע לעבר כוחות הביטחון, וחסמו את הכבישים במשך שעות ארוכות. לאחר סיום העימותים, הגיעו עשרות מתפרעים ליישוב קומי אורי הסמוך. המתפרעים יידו אבנים לעבר לוחמי מג"ב ופצעו שלושה מהם, שקיבלו טיפול רפואי במקום.