דריסת ארי נשר: נסגר התיק נגד הנער שנחשד כי גרם למותו ברשלנות

הפרקליטות הודיעה שסגרה את התיק של בן ה-17 שהרכיב את נשר על אופניים חשמליים, בזמן שנדרסו ע"י הכדורגלן יצחק אספה בספטמבר אשתקד. זאת, "לאחר שקילת מכלול רחב של היבטים הנוגעים לאירוע"

זמן צפייה: 00:18

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה היום (שלישי) כי החליטה לסגור את התיק נגד הקטין בן ה-17, שנחשד בגרימת מותו ברשלנות של הנער ארי נשר בחודש ספטמבר אשתקד. זאת, כיוון שהרכיב את נשר על אופניים חשמליים בזמן שנדרסו על ידי הכדורגלן יצחק אספה בשדרות רוקח בתל אביב.

בהודעה נמסר כי "ההחלטה התקבלה לאחר שקילת מכלול רחב של היבטים ושיקולים הנוגעים לאירוע, חלקם קשורים ליכולת להוכיח את יסודות העבירה וחלקם נוגעים לגילו ונסיבותיו האישיות של הקטין, וחוות דעת שירות המבחן שניתנה בעניינו".

לכתבות נוספות בנושא >> 

דריסת ארי נשר: אספה הורשע בהפקרה ובשיבוש; זוכה מנהיגה בשכרות

הנער שהרכיב את ארי נשר במהלך עדותו: "אני לא זוכר את התאונה"

דריסת הנער ארי נשר: מסתמן – הנהג יואשם בהפקרה, אך לא בהריגה

ארי נשר, שנפצע בתאונת הפגע וברח בתל אביב, עם הוריו איריס ואבי נשר
ארי נשר, שנפצע בתאונת הפגע וברח בתל אביב, עם הוריו איריס ואבי נשר | צילום: רפי דלויה

לפני כשבועיים הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את כדורגלן מ.ס אשדוד יצחק אספה בהפקרתם של הנער ארי נשר ונער נוסף. כמו כן, אספה הורשע בשיבוש מהלכי משפט, אך זוכה מחמת הספק בסעיפי נהיגה בשכרות ונהיגה במהירות מופרזת. אבי ואיריס נשר, הוריו של ארי, הגיעו לראשונה לדיון במקרה.

השופט צבי גורפינקל מתח ביקורת על התנהלות המשטרה בשל כך שבדיקת האירוע התקיימה כשעתיים לאחר שאספה נתפס - ולא באופן מיידי, ולכן זיכה את הכדורגלן בשני סעיפים מחמת הספק. עוד ציין כי "הנאשם היה מודע לפגיעה, אך החליט לברוח מהמקום ולא להושיט עזרה לנערים. המשיך בנסיעה כאילו לא פגע בדבר".

גורפינקל קבע בהכרעת הדין כי "דחיתי את עדות הנאשם כאילו לא הבחין בתאונה, הן לאור חוסר הסבירות של טענה שלא הבחין בפגיעה קשה ועוצמתית של רכב קל וקטן בעצם קשה כמו אופניים, הן לאור הנזקים שנגרמו ברכב שלא ניתן שלא להבחין בהם, הן לאור עדות השוטר שראה את רכבו של הנאשם עם נזקים כשהוא נוסע עם רעש חזק ומוזר שלא ייתכן שלא הבחין בו והן לאור התנהגות הנאשם לאחר התאונה כאשר אישר בפני חבריו כי פגע במשהו, ולאחר מכן מסר דברי כזב בפני השוטרים כאילו הרכב נפגע בחנייה, כדי להרחיק עצמו ממעורבות בתאונה, וכן שיקר כאילו חברו עומר נהג ברכב ולא הוא".

יצחק אספה
יצחק אספה | צילום: חדשות 13

"בכל אלה יש כדי להצביע על כך שעדות הנאשם כי לא הבחין בתאונה ולא היה מודע לכך שרכבו פגע באופניים, היא עדות שקרית שלא ניתן לקבלה, ועל פי כל הממצאים והראיות אני קובע כי הנאשם היה מודע לכך שפגע באופניים, עצר את רכבו לאחר מקום האירוע, אולם לא ירד ממנו, אלא המשיך בנסיעה מבלי לעמוד על תוצאות התאונה, מבלי לדווח עליה ולנסות לעזור לנפגעים או להזעיק עזרה - ונמלט מהמקום".

השופט הוסיף: "הנאשם ניסה לשבש את החקירה בכך שמסר דברי שקר לשוטרים כי הרכב נפגע בחנייה באזור רחוב בן אביגדור בעת שהנאשם היה במועדון, וכי אדם אחר ולא הוא נהג ברכב, ובכך ניסה להדחיק עצמו מאירוע התאונה וממעורבותו בה. הוא גם שיתף עצמו בנושא הזמנת הגרר, אף שלא יזם אותה אולם הצטרף לרעיון של הובלת הרכב מהמקום כדי שהנזקים עליו לא יתגלו. לאור זאת, אני מרשיע אותו בעבירה של שיבוש מהלכי משפט".

לפני כשלושה חודשים הנער שהרכיב את ארי נשר בתאונה הקטלנית, העיד כעד תביעה במשפטו של אספה. במהלך עדותו אמר הנער כי "הדבר האחרון שאני זוכר לפני התאונה הוא שהייתי למטה עם חבר שלי, ועמדנו לצאת לרכוב על האופניים. אני לא זוכר את התאונה, רק שהייתי בבית החולים".