יוצא מהקראוון, מכוון - ויורה: תיעוד הירי בפורץ הרכב בערד

כתב אישום הוגש נגד אריה שיף. הותר לפרסום הסרטון שבו תועד יורה למוות במוחמד אל-אטרש, שניסה לגנוב את מכוניתו. בתיעוד ניתן לראות איך שיף, שטען שחש סכנה לחייו, ירה פעמיים לעבר החשודים

זמן צפייה: 02:27

כתב אישום בגין המתה בקלות דעת הוגש הבוקר (חמישי) נגד אריה שיף, שירה למוות לפני כחצי שנה במוחמד אל-אטרש, שניסה לגנוב את רכבו. נוסף על כך, בית המשפט המחוזי בבאר שבע התיר לפרסום את תיעוד האירוע שבגינו שיף הואשם. באישום צויין כי שיף "גרם בקלות דעת למותו של הפורץ בכך שירה לעבר הרכב לאזור בו ישב, כשהוא נוטל סיכון בלתי סביר לגרימת מוות".

בליל האירוע היה ביתו של שיף בשיפוצים, והוא ואשתו ישנו בקראוון סמוך לביתם. בסרטון ממצלמת האבטחה ניתן לראות את החשודים מגיעים ברכב שלהם לרחוב שבו גר שיף, יורדים מהאוטו, פורצים למכונית של שיף ומנסים להניעה.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2101131200' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הירי' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1610532416/Capture-7_cpgb7l.png' kid='1_4d7yatnr' kid='1_4d7yatnr' duration='173'']

בשלב הזה, דקה אחרי שהפורצים הגיעו למקום, שיף שהתעורר משינה נראה יוצא מהקראוון, צועד לעבר הרכב וצועק לו לעצור. אל-אטרש מתחיל בנסיעה, ושיף שולף את האקדח שהוא מחזיק בידו ויורה פעמיים - פעם אחת לעבר הרכב שלו, שבו יושב אל-אטרש, ופעם שנייה - לעבר הרכב שבו ישבו החשודים שסייעו לו. זמן קצר לאחר מכן נראה רכב המילוט חוזר שוב לזירה ונמלט מהמקום.

שיף, שהיה בלי משקפיים, אמר בחקירתו כי הוא לא כיוון על מנת לפגוע, אלא ניסה לעצור את החשודים. לדבריו ברגעים האלה, כשראה שיש חוליה נוספת ברכב השני, הוא חש סכנה לחייו. בתיעוד ניתן לראות כי לאחר מכן, הוא מתקשר ומזעיק עזרה. "ישנתי בקראוון ושמעתי רעש. יצאתי החוצה וראיתי אותו בתוך הרכב. חשתי סכנה לחיי, יריתי לכיוון הגלגלים. החשוד התחיל לנסוע, התנגש בחומה - ונפגע", סיפר שיף בחקירתו הראשונית.

תושב ערד ירה למוות באדם שפרץ לרכבו
תושב ערד ירה למוות באדם שפרץ לרכבו | צילום: חדשות 13

במהלך דיון שהתקיים בעניינו בבית המשפט בחודש שעבר, טען שיף כי הוא מביע צער עמוק על התקרית: "לקחתי חיים של בן אדם ללא כוונה, אמרתי קדיש לעילוי נשמתו של המנוח", והוסיף: "כל החיים אצטרך לחיות עם זה".

עורכי דינו של שיף, ששי גז ועידן שני, מסרו בתגובה: "מדובר במלח הארץ, איש שמתנדב במשטרה, איש ששכל את בנו בתאונה בצבא. הוא צלצל למשטרה בעצמו. צריך להבין מה קרה שם, אדם שידוע כפורץ מכוניות, הוא יורה כדי לעצור את הרכב, כנראה לפי הממצאים הוא אכן פגע בגלגל, האיש נהרג על ידי הכדור השני, לא הייתה לו כוונה להרוג את האדם הייתה לו כוונה לעצור את הרכב".

עורכי הדין ששי גז ועידן שני
עורכי הדין ששי גז ועידן שני