בנו של היורה מערד מגיב לראשונה: "יכול היה לסיים בשקית גופות"

בן שיף, שאביו חשוד ברצח אדם שניסה לפרוץ לרכבו, כתב פוסט בפייסבוק על האירוע וטען: "אבא שלי הוקפץ משנתו באמצע הלילה עם תחתונים ונתקל בחוליית רעולי פנים, שלא יהססו לתקוף אדם מבוגר"

זמן צפייה: 02:21

בנו של היורה מערד, אריה שיף, שחשוד ברצח אדם שפרץ לרכבו, הגיב הלילה (שבת) לראשונה לאירוע. לדבריו, "אבא שלי, הוקפץ משנתו באמצע הלילה עם תחתונים ונתקל בחוליית רעולי פנים, לא אחד ולא שניים, חולייה שלמה של פושעים רעולי פנים שלא יהססו לתקוף אדם מבוגר באישון לילה".

"הוא לא עצר לברר למי יש נשק או מי מהם צמא, הוא ביצע החלטה לפני שאחד מהם יחליט לפעול קודם", כתב בפוסט בפייסבוק בן שיף. "בדיעבד גילינו שראש חוליית הגנבים רעול הפנים לא היה חמוש, באותה מידה הוא יכל להיות וזה אבא שלי שהיה מסיים את הלילה בשקית גופות - סיטואציה מקפיאת דם לאדם בן 70, ואם זה היה אבא שלכם?".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתוך שעות: שני צעירים נורו למוות ברהט ובכפר כאבול

עו"ד איסמן בשיחות סגורות: "לא מתכוון לוותר על המינוי"

נהג המונית שמולו מתנהל משפט בשל 3 שקלים: "קיבלתי הרבה תמיכה"

אני אתייחס לזה פעם אחת לכל גיבורי המקלדת והמזגן שמברברים על כן סכנת חיים או לא,
אבא שלי, הוקפץ משנתו באמצע הלילה עם...

Posted by Ben Shiff on Friday, December 4, 2020

בתוך כך, הערב, תחת הכותרת "כולנו אריה שיף" יצאו תושבי ערד להפגין בכניסה לעיר. התושבים שמתמודדים כבר שנים ארוכות עם תופעת הפריצות הביעו תמיכה בשיף ודרשו להגביר את האכיפה. בועז קוקיא, שבנו רון נרצח ע"י בדואי מהפזורה, השתתף בהפגנה, ואמר: "הוא אדם ערכי, הוא אדם שלא מסוכן לציבור ואני קורא לפרקליטות ולמשטרה לשחרר אותו למעצר בית". קוקיא הוסיף: "אני קורא למדינה להשקיע יותר בביטחון האישי, ולא רק בביטחון הלאומי".

אתמול, טען עורך הדין עידן שני ממשרד עורכי הדין ששי גז כי על פי התיעוד מזירת האירוע הייתה במקום חולייה ולא גנב אחד. לדברי עורך הדין שני, אין שום סיבה לא לשחרר את אריה שיף מאחר והוא לא מהווה סכנה.

בית משפט השלום בבאר שבע קיבל את הטענות והחליט לשחרר למעצר בית את שיף, בן ה-70. בהחלטתו קבע השופט יואב עטר: "צפיתי בסרטון שממנו עולה כי המנוח לא היה לבדו והיה רכב אחר במקום עם אדם נוסף". המשטרה הגישה צו עיכוב ביצוע ועד הדיון שיתקיים בראשון החשוד נשאר במעצר.

עורך הדין עידן שני
עורך הדין עידן שני | צילום: חדשות 13

עו''ד ששי גז
עו''ד ששי גז

מוקדם יותר השבוע הוארך לראשונה מעצרו בארבעה ימים, זאת לאחר שהמשטרה ביקשה להאריכו בשישה ימים. במהלך הדיון שהתקיים בבית המשפט, טען שיף כי הוא מביע צער עמוק על התקרית: "לקחתי חיים של בן אדם ללא כוונה, אמרתי קדיש לעילוי נשמתו של המנוח", והוסיף: "כל החיים אצטרך לחיות עם זה".

בזמן הדיון, נציג המשטרה טען כי מדובר באירוע של המתה, ולכן קיימת מסוכנות שמצריכה את הארכת מעצרו. עוד אמר הנציג כי במהלך החקירה, שיף מסר את גרסתו המלאה ואומת עם הסרטון. מהחקירה עלה גם כי אחד הכדורים ששיף ירה, פגע ברכב אחר.

אריה שיף, תושב ערד שירה למוות באדם שפרץ לרכבו
אריה שיף, תושב ערד שירה למוות באדם שפרץ לרכבו | צילום: חדשות 13

בחקירתו הראשונית, סיפר שיף לשוטרים את השתלשלות האירועים: "ישנתי בקראוון ושמעתי רעש. יצאתי החוצה וראיתי אותו בתוך הרכב. יריתי לכיוון הגלגלים. החשוד התחיל לנסוע, התנגש בחומה - ונפגע". עורך דינו עידן שני מסר אף הוא כי בן ה-70 ניסה לפגוע ברכב ולא בחשוד בפריצה, והוא היה זה שהזעיק את המשטרה ומגן דוד אדום.