תיעוד: תקיפת רכב של משפחה יהודית עם תינוקת באבנים במזרח י-ם

שעות בודדות לפני מבצע "שומר החומות", 2 תושבים ערבים רגמו באבנים רכב שנקלע לאזור וניפצו את חלון המושב האחורי - שבו ישבה תינוקת בת 7 חודשים. הפרקליטות: "תקיפות יהודים - מכת מדינה"

זמן צפייה: 02:05

רכב של משפחה יהודית מירושלים ובו תינוקת נרגם באבנים בשכונת א-טור שבמזרח העיר, זאת לאחר שבני המשפחה נקלעו לפקק כשהיו בדרכם להר הזיתים - שעות בודדות לפני תחילת מבצע "שומר החומות" - כך עולה מתיעוד בלעדי שהגיע הערב (חמישי) לחדשות 13.

"אירוע חמור. נסיעה שגרתית של משפחה צעירה שמסתיימת בפגיעה חמורה בתינוקת בת שבעה חודשים", אמרה גלית שוהם, ראש מחלקת מעצרים בפרקליטות מחוז ירושלים.

כפי שניתן לראות בתיעוד, התוקפים, מוחמד סביתאני ומוחמד אבו אל-הווא שנסעו בנתיב הנגדי, ירדו מרכבם, הרימו אבנים גדולות ורצו לעבר הרכב שבבעלות יהודית ותקפו אותו באבנים. בין היתר, הם ניפצו את חלון המושב האחורי, היכן שישבה התינוקת.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גנץ לנתניהו: "פעל להעברת חוק איחוד המשפחות"

השוטר שירה למוות באיאד אלחלק הואשם בהמתה בקלות דעת

רה"מ שוחח עם קנצלרית גרמניה: "הציג לה את הרוח החדשה בישראל"

זריקת אבנים על רכב יהודי במזרי ירושלים
מוחמד סביתאני ומוחמד אבו אל-הווא, החשודים בתקיפת הרכב בו נסעה משפחה יהודית

עוד נראה בתיעוד כיצד אבו אל-הווא דופק על חלון הנהג ובועט בדלתות המכונית, בעוד שהאבן שזרק סביתאני פגעה בשמשה האחורית של הרכב, ניפצה אותה ופצעה את התינוקת בינוני. "הנאשמים יידו מספר אבנים לעבר הרכב, כשאחת מהאבנים פגעה בפניה ובבטנה של התינוקת. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים ובית המשפט נעתר לבקשה", אמרה שוהם.

נגד שני התוקפים הוגש כתב אישום חמור על עבירות של מעשה טרור ממניע גזעני וחבלה בנסיבות מחמירות. בהמשך, בית המשפט האריך את מעצרם של השניים עד תום ההליכים, ובמהלך הדיון, הפרקליטות ציינה כי "התפרעויות ותקיפת יהודים הפכו למכת מדינה". כמו כן, בפרקליטות הבהירו כי הם ימשיכו לפעול עד שיגיעו למעצרים ואישומים נגד כל מי שהשתתפו במהומות האלימות, ערבים ויהודים כאחד.

רכב שעבר ניסיון לינץ', בן אור בלטוך
רכבו של בן אור בלטוך אחרי שעבר ניסיון לינץ'

בנוסף, המשטרה והשב"כ עצרו היום תשעה חשודים במעשה לינץ' במשפחה יהודית שנקלעה בטעות עם רכבם באום אל-פחם, זאת בשיא המהומות. "הקיפו אותנו מכל האזורים והחלו לזרוק עלינו אבנים ולהכות בנו עם אלות", סיפר בן ארו בלטוך, שעבר ניסיון לינץ', והוסיף: "הייתה להם מטרה אחת, פשוט לכוון לילדים. אנחנו כרגע מנסים להתמודד עם זה, גם נפשית וגם פיזית".