"עשיתי כל מה שערבי חולם עליו": תמלולי חקירת רוצח אורי אנסבכר

ערפאת ארפאעיה, שרצח את הצעירה בירושלים לפני כחודשיים, סיפר לחוקריו כי תכנן לבצע פיגוע ולהרוג כמה יהודים, אך שינה את תוכניותיו כשנתקל באנסבכר. "הדבר הטוב והחשוב ביותר שעשיתי בחיי"

זמן צפייה: 02:33

כחודשיים לאחר שרצח את הצעירה אורי אנסבכר, הגיעו לידי חדשות 13 תמלולי חקירתו של המחבל ערפאת ארפאעיה, השופכים אור נוסף על מניעיו ותכנוניו טרם ביצוע הרצח.

לאחר שהכחיש בהתחלה כי אנס ורצח את אנסבכר בגלל היותה יהודיה, תיאר ארפאעיה לחוקרים גרסה אחרת של המניע לרצח: "גרמתי להוריי גאווה גדולה על מה שעשיתי. לא סתם אנסתי ורצחתי מישהי, אלא רצחתי יהודיה. עשיתי כל מה שערבי חולם עליו".

"הרצח זה הדבר הטוב ביותר והחשוב ביותר שעשיתי בחיי", הוסיף. "אם היא הייתה נשארת בחיים זה היה אומר שנכשלתי במה שתכננתי ולא הצלחתי במשימה. זו הייתה ההרגשה הכי טובה שהרגשתי בחיי".

אורי אנסבכר ז"ל
אורי אנסבכר ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

עוד סיפר המחבל על תכנונו: "תכננתי להיכנס לירושלים ולרצוח יהודים. רציתי להרוג מספר יהודים ולא אחד אבל כשהייתי במקום ראיתי שאללה שלח לי את היהודיה והבנתי כי צריך להרוג אותה. זה היה הגורל שאללה זימן לי".

במהלך החקירה התברר כי ארפאעיה קנה כיפה בירושלים חודש לפני הרצח: "תכננתי לבצע בעזרתה פיגוע בירושלים. תכננתי להיכנס למקום כלשהו, לחבוש את הכיפה כדי שיחשבו שאני יהודי ולדקור כמה שיותר יהודים על מנת להרוג אותם. אם לא הייתי פוגש בנערה בדרך הייתי נכנס לירושלים כדי לממש את הפיגוע ולרצוח יהודים".

" לאחר שרצחתי אותה נשארתי ליד הגופה כמה זמן", סיפר המחבל. "חיכיתי שיבואו עוד אנשים, יהודים נוספים, לחפש את הנרצחת, כדי להפתיע אותם ולהרוג אותם. אם הייתי מת במהלך הניסיון להרוג יהודים נוספים מבחינתי זה דבר מבורך משום שהייתי מת כשאהיד".

ערפאת ארפאעיה, החשוד ברצח אורי אנסבכר, בבית המשפט
ערפאת ארפאעיה, החשוד ברצח אורי אנסבכר, בבית המשפט | צילום: החדשות 13

לפני כחודש הוגש כתב אישום נגד ארפאעיה, ממנו עולה כי בשעות הבוקר המאוחרות של יום חמישי, 7.2.19 יצאה אורי אנסבכר, בת 19 אל היער בסמוך לעין יעל כשברשותה צרור דפים לכתיבה. למקום הגיע הנאשם ארפאעיה כשברשותו סכין. ארפאעיה הבחין באנסבכר והחליט להורגה בשל היותה יהודייה. הנאשם תקף את אנסבכר באלימות קשה ובאכזריות. אנסבכר נאבקה בנאשם, אך הוא התגבר על התנגדותה, ופגע בה פגיעה גופנית קשה, וכן דקר אותה מספר רב של פעמים בכל חלקי גופה באמצעות הסכין - אשר הביאו למותה.

יום קודם להגשת כתב האישום מסר צה"ל הודעה למשפחתו של המחבל בדבר הכוונה להרוס את ביתו. למשפחת המחבל ניתנה אפשרות להגיש השגה נגד ההריסה.