פרסום ראשון: שופטת העליון ענת ברון קיבלה מכתב איום נוסף

בשעות האחרונות אוימה השופטת פעם נוספת, ובמשטרה מעריכים שהרקע לאיומים הוא תיק שניהלה בעל פרופיל לאומי-ביטחוני. במכתב הראשון נרמז על בנה שנרצח בפיגוע בת"א ב-2003: "שילמת בעבר מחירים"

זמן צפייה: 05:52

שופטת בית המשפט העליון ענת ברון קיבלה בשעות האחרונות מכתב איומים נוסף - כך פורסם לראשונה הערב (ראשון) בחדשות 13. זאת, לאחר פרסום דבר חקירת המשטרה בעניין המכתב הראשון שקיבלה, שנחשף לראשונה בחדשות 13. בתום הערכת מצב הוחלט להעביר את החקירה ללהב 433, בשל חומרת המקרה, ולשופטת הוצמדה אבטחה.

ההערכה במשטרה היא שהאיומים מגיעים על רקע תיק שניהלה, בעל פרופיל ציבורי-לאומי-ביטחוני, וככל הנראה לא מדובר בעבריין או בתיק פלילי שנוהל בשנים האחרונות על ידה.

עוד בחדשות 13:

נתניהו בתגובה לאיומים על השופטת ברון: "יש לגלות אפס סבלנות"

שופטת עליון קיבלה מכתב איום: "צפי לעונש"; אבטחה הוצמדה לה

שופטת העליון ענת ברון
שופטת העליון ענת ברון | צילום: לע''מ

גורמים במערכת אכיפת החוק אומרים שמדובר באיום לרצח - וכך מתייחסים לפרשה. השופטת הייתה בהרכב השופטים שלפני כשבועיים הוציא פסק דין שמונע את הריסת בית המחבל שרצח את דביר שורק, וגם הכיוון הזה נבדק.

במכתב הראשון שקיבלה השופטת נרמז על בנה של השופטת, שנרצח בפיגוע במייק'ס פלייס בתל אביב ב-2003, ונכתב בין היתר: "שילמת בעבר מחירים".

בשיחות סגורות גורמים משפטיים אומרים שמי שאחראי - בין אם בשתיקה, באמירה או במעשה כלפי התביעה הכללית או בית המשפט - הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. גורם בכיר במערכת המשפטית אמר לחדשות 13: "נתניהו הכריז מלחמה על השופטים ועל התביעה הכללית. הוא החליט שהוא משחרר כל רסן. אם מישהו ייפגע פה זו תהיה אחריות שלו. אולי לא אחריות פלילית, אבל בוודאי אחריות מוסרית".

השופטת ענת ברון, נתניהו
השופטת ענת ברון, נתניהו | צילום: הרשות השופטת

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ ערך סיור במשרד המשפטים ביחד עם שר המשפטים אבי ניסנקורן, והתייחס לפרשת האיומים על השופטת: "היום נחשפנו למכתב איום שהופנה לשופטת בבית המשפט העליון, אני יודע שחלק מהנוכחים כאן בחדר הסתובבו או מסתובבים עדיין עם אבטחה – האווירה העכורה הזו וההתלהמות כלפי שומרי הסף ואנשי החוק במדינת ישראל מסוכנת לחברה שלנו. אני מגנה אותה בכל תוקף ואני אפעל בכל כוחי בכדי לגדוע אותה. אבי, כל חבריי ואני נעמוד כחומה בצורה בכדי שאתם, השופטים וכל עובדי הציבור בישראל תוכלו למלא את תפקידכם ללא מורא וללא משוא פנים".

גנץ בסיור במשרד המשפטים עם שר המשפטים ניסנקורן והיועמ''ש מנדלבליט
גנץ בסיור במשרד המשפטים עם שר המשפטים ניסנקורן והיועמ''ש מנדלבליט | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון