בית המשפט קבע: השוטר שנאשם ברצח דיאנה דדבייב כשיר לעמוד לדין

בתום הסתכלות רחבה של הפסיכיאטר המחוזי נקבע כי אמיר רז, יוכל להישפט וייעצר עד תום ההליכים. אחותה של דיאנה אמרה לאחר הדיון הסוער: "ניסיון עלוב של הרוצח להתחמק"

זמן צפייה: 00:36

בדיון סוער בעניינו של השוטר אמיר רז, נקבע היום (ראשון) כי הוא כשיר לעמוד לדין באשמת רצח אשתו, דיאנה דדבייב, והוא ייעצר עד תום ההליכים כנגדו. הדיון, שנערך היום בבית המשפט המחוזי בלוד, עסק בטענה של רז, לפיה לא היה שפוי בזמן מעשה הרצח.

עם תחילת מעצרו, קבע הפסיכיאטר המחוזי כי רז כשיר לעמוד לדין, אך זה ביקש בדיקה מקיפה בעניין. לאחר הדיון, אחותה של דיאנה, אשר הייתה נסערת במהלכו והתפרצה לדבריו של רז, הגיבה: "מדובר בניסיון עלוב של הרוצח לא לקבל את עונשו כמו שצריך לאחר שרצח את אחותי תוך כדי תכנון מזעזע. לא רק שרצח את דיאנה הוא רצח גם את נשמותיהם של הילדים".

כזכור, רז ירה למוות באשתו דיאנה דדבייב בחודש פברואר האחרון. באישום מתוארות הדקות שהובילו לאירוע האכזרי, ואלו לאחר מכן. על פי האישום, רז בן ה-33, קשר את ילדיו על כסאות קטנים לאחר ויכוח עם בת זוגו, ואז ירה בה לנגד עיניהם. מיד לאחר הירי הקטלני צעק הנאשם לאוזני ילדיו הבוכים: "יש! עכשיו אין אמא", ושחרר אותם מהחבלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרופ' גולדרייך: עמדת גלנט – צעד בתהליך דה-לגיטימציה של השמאל

הרמז של כוכבי: "פעולות צה"ל במזה"ת לא נסתרות מעיני האויבים"

גנץ: "נעבוד כדי שכל הסכם עם איראן ימנע מרוץ חימוש גרעיני"

דיאנה דדבייב, נרצחה על פי החשד ע''י בעלה
דיאנה דדבייב, נרצחה על פי החשד ע''י בעלה | צילום: חדשות 13

עוד נכתב בכתב האישום כי במהלך חודש יולי, על רקע התערערות קודמת במערכת היחסים של בני הזוג, עזב הנאשם את ביתם המשותף ובחלוף שלושה שבועות, שב לבית בהחלטה משותפת של בני הזוג. בשעות הבוקר של יום שישי לפני כשלושה שבועות החל ויכוח מילולי בין השניים, בעקבות חשדה של דיאנה כי הנאשם בוגד בה, במהלכו שפכה דיאנה על הנאשם כוס קפה פושר.

בשלב זה, עלה הנאשם לחדר ההורים להחליף את בגדיו והוציא מהכספת את אקדחו האישי. לאחר מכן, המשיך הוויכוח בין בני הזוג. בשלב זה הוציא הנאשם חבל באורך של כשמונה מטרים, קרא לילדים, הושיב את שלושת הילדים הגדולים על כסאות קטנים בסלון וקשר אותם, בעוד התינוק ישב בכיסא אוכל בצמוד אליהם. בנוסף, רז לקח סכין מטבח עם להב מחודד באורך 20 סנטימטרים והניחה על שולחן פינת האוכל.

כאשר דיאנה ז"ל הבחינה בקטינים כשהם כבולים לכיסאות, היא כעסה וצעקה לעבר הנאשם לפשר מעשיו, רז בתגובה החל להכות אותה לעיניי הילדים, תפס אותה בחולצתה באזור הצוואר בשתי ידיו, משך אותה לכיוון דלת הכניסה, ובסמוך לדלת הצמיד את ידו לצווארה וחנקה בחוזקה. במהלך המאבק, צעקה דיאנה לבתה בת ה-7 לקרוא לעזרה. למשמע קריאות אמה, הצליחה הילדה להשתחרר מהקשירה וניסתה להגיע למדרגות, כדי להגיע לשכנה ולסייע לאמה, אך הנאשם משך את בתו בחוזקה בידה, הפילה על המדרגות וגרם לה לחבלות.

דיאנה שחששה לחייה ניסתה לפתוח את דלת הבית כדי להימלט, אך הנאשם זאת מנע ממנה, לקח את הסכין מהשולחן ודקר אותה שתי דקירות בירך. הנרצחת המשיכה להיאבק בנאשם, ניסתה לקחת ממנו את הסכין, ובשלב זה הנאשם הוציא את האקדח מתוך הנרתיק, ולעיניי הילדים, תוך שדיאנה מתחננת על חייה, ירה כדור אחד בירך ואחר כך בראשה. לאחר מכן, התקשר הנאשם לאמו ולמפקדו וביקש מהם להגיע לביתו בהקדם. רק כעבור כשעה וחצי מהירי הקטלני, כאשר הגיע מפקדו של הנאשם לבית, המפקד התקשר למוקד 100 ודיווח על האירוע.