שוחרר למעצר בית החשוד בדריסת איתי מרגי ביום כיפור

בית משפט השלום בתל אביב החליט לשחרר ל-20 ימי מעצר בית את אמיר אבו לאבן, תושב רמלה בן ה-20, החשוד שדרס למוות את הילד בן השמונה. עורך דינו של החשוד: "החלטה נכונה ומאוזנת"

זמן צפייה: 00:20

בדיון שנערך הבוקר (שני) בבית משפט השלום בתל אביב הוחלט לשחרר ל-20 ימי מעצר בית את אמיר אבו לאבן, תושב רמלה שחשוד בדריסת איתי מרגי בתל אביב ביום כיפור. נכון לעכשיו, המשטרה לא יודעת לקבוע אם הוא נהג במהירות מופרזת בזמן התאונה. כמו כן, למשטרה אין אינדיקציה אם השתמש בטלפון הנייד שלו בזמן שנהג ברכב. לכן, התיק נגד הנהג הפוגע נחלש.

לאחר התייעצות, הוחלט כאמור במשטרה ובפרקליטות לשלוח את אבו לאבן למעצר בית ממושך. בתקופה זו, ינסו המשטרה והפרקליטות לגבש תשתית ראייתית עם הממצאים שיש בידיהם על מנת להגיש בסופו של דבר כתב אישום נגדו.

אב התינוקת שמתה בטיסה מתאילנד: "ילדה קסומה שהביאה אור ואהבה"

חיים כץ: "הלוואי שגנץ יקים עם הערבים ממשלה שתיפול אחרי חודש"

עו"ד ליאור שטלצר, המייצג את אבו לאבן, הגיב להחלטת בית המשפט: "כפי שטענו בדיון הקודם, מדובר במקרה מורכב מבחינה עובדתית ומשפטית, ויש מקום להעמיק את החקירה כשהחשוד לא במעצר. יש לזכור כי מעצר אינו עונש וכי הוא נועד רק למקרים בהם החקירה ומסוכנות החשוד מחייבים מעצר. הטענות של מרשי לגבי נסיבות התאונה אומתו בחקירה עד כה. לכן, ההחלטה להמשיך את החקירה כשהוא במעצר בית היא החלטה נכונה ומאוזנת".

ביום חמישי האחרון פורסמו בדיקות הדם של אבו לאבן בן ה-20, ממנה עולה כי הוא לא היה תחת השפעת סמים בזמן התאונה. ממצא זה סותר את החשד הראשוני של המשטרה על פי בדיקת השתן שנעשו לו בזירה. מעצרו אז הוארך בארבעה ימים, עד היום.

אבו לאבן נחשד בהריגה, נהיגה תחת השפעת סמים חשד עליו פורסם לראשונה בחדשות 13, אולם חשד זה הוסר. עם זאת, אבו לאבן עדיין חשוד בסחר בסמים. בתחילת השבוע הוארך מעצרו בארבעה ימים, ובדיון טען נציג המשטרה כי אבו לאבן נצפה מיד לאחר האירוע משליך סמים בצד הדרך, וכי טביעות האצבע שלו נמצאו עליהם.

איתי מרגי שנדרס למוות בת''א
איתי מרגי שנדרס למוות בת''א | צילום: חדשות 13

כזכור, במהלך יום הכיפורים התקבלה פנייה במוקד המשטרה אודות רכב שנסע ברחבי תל אביב כשהוא משמיע מוזיקה. ניידות יצאו למקום, ומיד לאחר מכן התקבל דיווח על התאונה שבה נהרג מרגי. אבו לאבן, תושב רמלה, נעצר לאחר שעל פי החשד דרס למוות את איתי מרגי בן השמונה בזמן שרכב על אופניו ברחוב ז'בוטינסקי פינת נמיר. הוא שיתף פעולה עם חוקריו וטען בחקירתו כי לא ביצע עבירות כלל. כמו כן, בדיקת הדם שנלקחה ממנו הייתה שלילית להימצאות של סם.