"עבריין סדרתי": ביהמ"ש העליון דחה את ערעורו של אלון קסטיאל

איש חיי הלילה, עליו נגזרו ארבע שנות מאסר ותשעה חודשים בגין תקיפה מינית של ארבע נשים, ערער על גזר דינו - ונדחה. השופט מסר: "מכתב האישום עולה תמונה קשה של התנהגות אלימה כלפי נשים"

זמן צפייה: 01:55

בית המשפט העליון הודיע היום (ראשון) כי הוא דוחה את ערעורו של איש חיי הלילה, אלון קסטיאל, שהורשע בתקיפה מינית של ארבע נשים ונגזר עליו ארבע שנות מאסר ותשעה חודשים. לטענת השופט, "מכתב האישום עולה תמונה קשה של התנהגות אלימה מצדו כלפי נשים, החוזרת על עצמה בצורות ובדרגות חומרה שונות, וזאת לאורך שנים".

ביולי אשתקד ערער קסטיאל על גזר דינו לאחר שהורשע בניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית. הטענה העיקרית בערעור היא שביהמ"ש טעה בקביעת מתחם העונש ההולם בנוגע לכל העבירות, וכי בית המשפט השווה את עניינו לגזרי דין שאינם ברי השוואה ולא נתן משקל ראוי לגזרי דין רלוונטיים אחרים.

אלון קסטיאל בבית המשפט
אלון קסטיאל בבית המשפט | צילום: חדשות עשר

כמו כן קסטיאל טען בערעור שבית המשפט שגה כאשר דחה את הטענות שיש להתחשב בזמן שעבר ממועד ביצוע העבירה – האישום הראשון מתייחס לאירוע לפני 11 שנים והאישום השלישי לפני שמונה שנים. מנגד, לטענת הפרקליטות, "העובדה שמדובר במכלול אירועים ולא אירוע בודד, היות והמערער 'עבריין סדרתי', ובעקבות הנזק שנגרם למתלוננות – יש לדחות את הערעור".

כמו כן, בעניין זה נכתב כי " חלוף הזמן עומד לזכותו של נאשם כנסיבה מקלה כאשר הוא מהווה אינדיקציה לשינוי בהתנהגות, בהתנהלות ובדרכי החשיבה. לעומת זאת, מאז ביצוע העבירה באישום הראשון, לפני 11 שנים, המשיך המערער בהתנהגותו, עד  האירוע באישומים השני והרביעי, שהתרחשו שלוש שנים קודם להרשעתו".

הפרקליטות השיבה על הערעור כי בית המשפט לא מתערב בחומרת העונש שנקבע, אלא במקרים חריגים אשר עניין זה לא עומד בהם. כמו כן נכתב כי "מדיניות הענישה בעבירות מין צריכה להיות מחמירה, ולבטא את הנזקים המשמעותיים שנגרמו לגופם ולנפשם של נפגעי העבירה, כמו גם את האינטרס הציבורי בהרתעתם של עברייני מין פוטנציאלים. המתלוננות ייאלצו להתמודד עם הנזקים שנגרמו להם עוד שנים ארוכות".

אלון קסטיאל
אלון קסטיאל | צילום: חדשות עשר

כזכור, בסוף 2016 התלוננו נגד איש חיי הלילה 14 נשים שטענו כי הוא תקף אותן מינית, אך רק חמש מהן נכללו בכתב האישום המקורי שהוגש נגדו. כאמור, לאחר מכן, חתם קסטיאל על עסקת טיעון שהוצעה לו, שריככה את האישומים נגדו. בין היתר, כתב האישום המרוכך כולל עבירות מין בארבע נשים, במקום חמש, ומעשה האונס שיוחס לו בתחילה, בוטל, והומר לניסיון אונס.

כמו כן במסגרת גזר הדין בכתב האישום המתוקן, נקבע כי קסטיאל ישלם פיצויים בסך של 50 אלף שקלים למתלוננת אחת, 50 אלף שקלים למתלוננת שנייה, 15 אלף שקלים למתלוננת שלישית ו-10 אלף שקלים למתלוננת רביעית. באוגוסט 2018, קסטיאל החל לשאת את עונשו בכלא חרמון.