פרשת רונאל פישר: הטרמפ לעוזרת השופט שסיבך את אלון חסן

השופט משה סובל חשף בפני עורכי הדין של הצדדים כי מי שכיהן כיו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד, שהוא עד מרכזי בתיק, הסיע פעמיים את העובדת בלשכתו. פרקליטו של פישר מתכוון להגיש תלונה נגד חסן

זמן צפייה: 02:20

השופט בפרשת רונאל פישר, משה סובל, הצהיר לפני כמה ימים כי נודע לו שאלון חסן, לשעבר יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד ועד מרכזי בתיק, נתן טרמפ לעוזרת המשפטית של השופט. בעקבות הגילוי, פרקליטו של רונאל פישר, עו"ד עמית בר, מתכוון להגיד תלונה במשטרה נגד חסן.

לפני כמה ימים, כאמור, קרא השופט ללשכתו לעורכי הדין של הצדדים, וסיפר להם כי לפני כשבועיים הובא לידיעתו שהעוזרת במשפטית בלשכתו נצפתה נוסעת כמה פעמים ברכבו של חסן. "ערכתי עימה בירור, ובו היא אישרה לי כי נסעה פעמיים שברכבו של חסן", נכתב בפרוטוקול הפגישה. "לדבריה, היא ביקשה ממנו טרמפ מבית המשפט, ובמהלך הנסיעות הוא שוחח בטלפון והיא לא החליפה עמו דברים".

סובל הדגיש כי "במהלך עבודתה בלשכתי, לא הכינה לי העוזרת המשפטית המדוברת חוות דעת או טיוטת החלטה בקשר לחסן". עוד הוסיף: "אני רואה את ההתנהלות הנזכרת לעיל בחומרה. הדברים הועברו לידיעת גורם בכיר ממני, וטרם הוחלט על אופן המשך הטיפול בעניינה".

עוד בחדשות 13:

הפרקליטות מבקשת: מאסר של תשעה חודשים עד שנה וחצי לאלון חסן

העליון ביטל את זיכוי אלון חסן: הורשע במרמה והפרת אמונים

אלון חסן ורונאל פישר בחקירה במחלקה לחקירות שוטרים בעקבות חשד להצעה לשוחד שפישר הציע
אלון חסן ורונאל פישר בחקירה במחלקה לחקירות שוטרים בעקבות חשד להצעה לשוחד שפישר הציע | צילום: יח''צ

מטעם אלון חסן נמסר כי "מדובר בסערה בכוס מים. חסן לא ביצע שום מעשה פסול ובטח שלא פלילי. כשלא נשאר כבר מה להמציא נגדו, מנסה מי שמואשם בעבירות חמורות שביצע נגדו לקחת מחווה אנושית של היענות להסעה ולטעון לגביה שהיא מעשה פסול. כאמור, אין מאחורי הדברים לא כלום.

חסן הגיב אף הוא ואמר: "אין גבול לחוצפה ולעזות המצח של מי שפשע בי והרס את חיי ומנסה בהמצאות מצוצות מן האצבע להכפיש את שמי פעם אחר פעם. גם הניסיונות הללו לא ירפו את ידי להמשיך להגיע לדיונים ולסייע לבית המשפט לעשות צדק".

בשבוע שעבר ביקשה הפרקליטות מבית משפט המחוזי בבאר שבע להטיל על חסן תשעה חודשים עד שנה וחצי מאסר בפועל. זאת, לאחר שלפני כעשרה ימים ביהמ"ש העליון קיבל את ערעור המדינה בדבר זיכויו, והרשיע את חסן בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

בטיעון לעונש, שמסרה עו"ד עפרה לוי מפרקליטות מחוז דרום, נאמר כי בית המשפט העליון קבע שנסיבות ביצוע העבירות על ידי חסן הן "ברף חומרה גבוה". "עוצמת הפגיעה באינטרסים הציבוריים גבוהה, ניגוד עניינים חריף, השיקולים הזרים מערבים אינטרס כלכלי של מקורבים בשווי של כשני מיליון שקלים ואינטרס אישי להילחם בהחלטת הנמל להוציא את חברת דנה. תפקידו של הנאשם בנמל, הניצול לרעה של כוחו ומעמדו מצדיקים מתן משקל מוגבר לחומרה בקביעת מתחם העונש ההולם בעניינו".

בית המשפט הרשיע את חסן פה אחד בעבירות של מרמה והפרת אמונה בידי עובד ציבור, וכן מרמה והפרת אמונים בתאגיד. זאת, משום שבכובעו כיו"ר ועד העובדים הוציא פרוטוקלים של דירקטוריון נמל אשדוד ודו"ח ביקורת פנימי של הנמל ומסר אותם לחברת "דנה לוגיסטיקה", שבה שימש דוד חסן, בן דודו, כמנהל בכיר בעת ביצוע העבירות. בפסק הדין נכתב כי חסן עשה זאת "תוך כדי שהוא שם את עצמו בניגוד עניינים מובהק בין האינטרס של הנמל לבין האינטרס של חברת 'דנה' והאינטרס האישי שלו בתוצאות הליך משפטי שנקטה החברה נגד הנמל".