אחרי 27 שנה: סולימאן אל-עביד שהורשע ברצח חנית קיקוס השתחרר

אל-עביד, שהורשע בשנת 1993 באונס וברצח של הצעירה בדרום הארץ וטען לאורך השנים כי הוא חף מפשע, השתחרר מכלא מעשיהו ברמלה. אמה של קיקוס לחדשות 13: "חזרתי 27 שנה אחורה. אני שבורה"

זמן צפייה: 03:01

סולימאן אל-עביד, שהורשע באונס וברצח חנית קיקוס בשנה 1993, השתחרר היום (חמישי) מכלא מעשיהו ברמלה. ההרשעה של אל-עביד נותרה שנויה במחלוקת, שכן רבים סבורים שהיו סתירות מהותיות בהודאתו, ושהוא אינו הרוצח.

דולי, אמה של חנית קיקוס, אמרה לחדשות 13 לאחר השחרור: "אני ממש לא מרגישה טוב, עבר עליי יום קשה ועוד ימשיך. חושבים עלינו ואני באמת באמת אוהבת את עם ישראל, באמת. הם ליוו אותנו כולם כולם, אבל עדיין קשה לי להגיב, קשה לי להסביר - הסברנו, דיברנו, אמרנו - אין, הגוף שלי לא עומד בזה, אני שבורה נפשית אין מילים לתאר, אין מילים לתאר. היום הזה מחזיר אותי 27 שנים אחורה עם הסערת רגשות עם הכול, אבל עדיין 27 שנים וזה איתי - זה כל יום, כל רגע, כל שעה זה כל חודש. אני פשוט לא יכולה, אני שבורה נפשית. אני בוכה המון".

סולימאן אל-עביד, שהורשע ברצח חנית קיקוס, בביתו אחרי שהשתחרר מהכלא | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עובדת מעון רה"מ לאחר התביעה נגדה: "חשבתי שאקבל מגהץ בראש"

הקלטות אשכנזי: "כוכבי טיפוס, לא מעריך שעשיתי אותו ראש אמ"ן"

אם אחת הקטינות מפרשת הכדורגלנים: "סיפרה שלא יכלה להגיד לא"

סולימאן אל-עביד
סולימאן אל-עביד | צילום: חדשות 13

ראש עיריית רהט, פאיז אבו סהיבאן, אמר:" סולימאן אל-עביד שוחרר היום מכלא בראש מורם לאחר ששילם את 27 שנים מחייו שכל הזמן טען שהוא חף מפשע. אנו מברכים אותו ואת משפחתו על שחרורו וחזרתו לחיק המשפחה ומאחלים לו הרבה בריאות ואושר".

"מבחינתי הראיות לא מספיקות", אמרה השופטת בדימוס, דליה דורנר, זמן קצר לפני שחרורו. "הבנאדם הגיע, הוא בכה, פה הוא קבר אותה. אילו היו מוצאים אותה שם, בשבילי התיק היה גמור במאה אחוז. הבעיה הייתה שלא מצאו את הגופה שם".

קבלת פנים לאל-עביד ברהט
קבלת פנים לאל-עביד ברהט | צילום: חדשות 13

השאלה שחזרה על עצמה פעם אחר פעם הייתה הסיבה להודאתו של אל-עביד ברצח. לפני כמה שנים חשף תחקיר בחדשות 13 את שיטות החקירה הפסולות בתיק שהופעלו על אדם שהוגדר מוגבל שכלית.

אל-עביד יכול היה להשתחרר כבר לפני שש שנים, אולם התעקש שלא להודות ברצח כפי שנדרש כדי להשתחרר שחרור מוקדם והמשיך לשאת את עונשו. אביה של קיקוס אמר לחדשות 13 כי "למרות שסביר להניח שהאיש הלא נכון ישב בכלא, הגיע הזמן להניח לפרשה".

חנית קיקוס, רצח, רצח חנית קיקוס
חנית קיקוס ז''ל | צילום: צילום מסך מאמנון לוי

"אנחנו נשארנו עם הכאב שלנו ועם החוסר שלה", סיפר רפי קיקוס. "אמרתי למשטרה לבדוק אפשרויות אחרות ולא יצא מזה כלום. אני לא רוצה להתערב בזה עוד, לא רוצה להיכנס לזה עוד וזה בשביל לשמור על שלום המשפחה שלי. אני בנקודה מסוימת התחלתי להבין שהמשפחה מתפוררת בגלל זה - זו לא הייתה המטרה שלי. אני רציתי להמשיך, לחיות".