פרשת הכת בי-ם: ביהמ"ש החליט לשחרר את אהרון רמתי למעצר בית

בתום כשלושה שבועות של חקירה, קבע בית משפט השלום כי הרב החשוד בניהול כת בשכונת הבוכרים שבבירה - ישוחרר לביתו. המשטרה מבקשת עיכוב ביצוע של המהלך

זמן צפייה: 00:47

בית משפט השלום החליט היום (רביעי) לשחרר את הרב אהרון רמתי למעצר בית - זאת בתום שלושה שבועות שבהן נחקר. המשטרה ביקשה לעכב את השחרור.

לפני כשבועיים נודע כי המשטרה חושדת שרמתי קיבל מידע על מעצרו בטרם בוצע - והחביא חלק מהקטינות. על פי החשד, המידע אודות המעצרים המתוכננים דלף והגיע לרב, שהזהיר את אנשיו, ובכך נגרם שיבוש הליכי חקירה בתיק. מקורב לרמתי נעצר בחשד שהזהיר את האחרון, ובמשטרה פתחו בחקירה בניסיון לגלות מי אחראי להדלפת המידע.

לכתבות נוספות בנושא >> 

הותר לפרסום: אהרון רמתי הוא הרב החשוד בניהול כת בירושלים

רב מירושלים נעצר בחשד שניהל כת שבה הוחזקו כ-50 נשים • תיעוד

הכת בי-ם: המשטרה חושדת שהרב ידע על מעצרו – והחביא כמה קטינות

הרב אהרון רמתי, מנהל מדרשת באר מרים לבנות
הרב אהרון רמתי, מנהל מדרשת באר מרים לבנות | צילום: חדשות 10

רמתי, בשנות ה-60 לחייו, נעצר בתחילת החודש בחשד שניהל כת במדרשת "באר מרים" בשכונת הבוכרים שבירושלים, שם התגוררו כ-50 נשים תחת שליטה אבסולוטית שלו ותחת תנאי עבדות קשים.

החשדות כלפיו עלו כבר לפני תשע שנים, ובפברואר 2011 פורסם בחדשות 13 תיעוד בלעדי מתוך הבית שבו ניהל את הכת. מתחם המגורים כלל שתי קומות -  בראשונה שני חדרים ושירותים, שם התגורר רמתי עם אשתו ותשעת ילדיו. בקומה השנייה, אליה מובילה כניסה נפרדת, הייתה דירת ארבעה חדרים שהומרה למדרשה, ובה עשרות צעירות כבנות 20.

המתחם בו התנהלה על פי החשד קהילה סגורה ובה עשרות נשים וקטינים תחת תנאי עבדות ועושק
המתחם בו התנהלה על פי החשד קהילה סגורה ובה עשרות נשים וקטינים תחת תנאי עבדות ועושק | צילום: דוברות המשטרה

מחקירת המשטרה עלה כי הנשים היו נתונות למרותו עד לכדי בידודן מהחברה ומבני משפחותיהן. על פי החשד, רמתי נקט כלפיהן בדרכי ענישה שונות, וכי הנשים עבדו במקצועות שונים שאושרו על ידו, כשחלק משכרן הועבר ישירות לכיסו הפרטי. נוסף על כך, במקום הוחזקו כמה קטינים, שככל הנראה הילדים שהיו עד גיל 5 היו מוחזקים מדי יום במתחם בבידוד מוחלט.

אחת הנשים מהכת של הרב סיפרה לחדשות 13 כי "אנחנו גרות כאן שנים זו קומונה, סתם נטפלים לרב, אנחנו בסך הכול 30 בנות שחיות כאן וממש טוב פה. התלונות של הבנות שיצאו זה מקנאה, השם לא שפר עליהן".