הכת בי-ם: המשטרה חושדת שהרב ידע על מעצרו - והחביא כמה קטינות

מקורב לרב אהרון רמתי נעצר בחשד שיידע את האחרון כי הוא עומד להיעצר. ע"פ החשד, ההתרעה אפשרה לרב להזהיר את אנשיו ובכך גרמה לשיבוש הליכי החקירה. המשטרה בודקת מי עומד מאחורי דליפת המידע

זמן צפייה: 00:21

המשטרה חושדת כי הרב אהרון רמתי, החשוד בניהול כת בירושלים, קיבל מידע על מעצרו בטרם בוצע - והחביא חלק מהקטינות. כך נודע היום (חמישי) לחדשות 13.

על פי החשד, המידע אודות המעצרים המתוכננים דלף והגיע לרב, שהזהיר את אנשיו, ובכך נגרם שיבוש הליכי חקירה בתיק. מקורב לרמתי נעצר בחשד שהזהיר את האחרון, ובמשטרה פתחו בחקירה בניסיון לגלות מי אחראי להדלפת המידע.

עוד בחדשות 13:

הותר לפרסום: אהרון רמתי הוא הרב החשוד בניהול כת בירושלים

שיעורי צניעות, ניתוק מהמשפחה – ועונשים: כך התנהלה הכת בי-ם

רב מירושלים נעצר בחשד שניהל כת שבה הוחזקו כ-50 נשים • תיעוד

אהרון רמתי הרב החשוד בניהול כת
אהרון רמתי הרב החשוד בניהול כת | צילום: חדשות 13

ביום שלישי הותר לפרסום כי רמתי, בשנות ה-60 לחייו, הוא הרב שנעצר בחשד שניהל כת במדרשת "באר מרים" בשכונת הבוכרים שבירושלים, שם התגוררו כ-50 נשים תחת שליטה אבסולוטית שלו ותחת תנאי עבדות קשים.

החשדות כלפי רמתי עלו כבר לפני תשע שנים, ובפברואר 2011 פורסם בחדשות 13 תיעוד בלעדי מתוך הבית שבו ניהל את הכת. מתחם המגורים כלל שתי קומות -  בראשונה שני חדרים ושירותים, שם התגורר רמתי עם אשתו ותשעת ילדיו. בקומה השנייה, אליה מובילה כניסה נפרדת, הייתה דירת ארבעה חדרים שהומרה למדרשה, ובה עשרות צעירות כבנות 20.

הרב אהרון רמתי, החשוד בניהול כת בירושלים
הרב אהרון רמתי, החשוד בניהול כת בירושלים | צילום: חדשות 13

כזכור, מחקירת המשטרה עולה כי הנשים היו נתונות למרותו עד לכדי בידודן מהחברה ומבני משפחותיהן. על פי החשד, רמתי נקט כלפיהן בדרכי ענישה שונות, וכי הנשים עבדו במקצועות שונים שאושרו על ידו, כשחלק משכרן הועבר ישירות לכיסו הפרטי. נוסף לכך, במקום הוחזקו כמה קטינים, שככל הנראה הילדים שהיו עד גיל 5 היו מוחזקים מדי יום במתחם בבידוד מוחלט.

אחת הנשים מהכת של הרב סיפרה לחדשות 13 כי "אנחנו גרות כאן שנים זו קומונה, סתם נטפלים לרב, אנחנו בסך הכול 30 בנות שחיות כאן וממש טוב פה. התלונות של הבנות שיצאו זה מקנאה, השם לא שפר עליהן".