הוחמר האישום נגד השוטר שירה למוות בחברו לפלוגה לרצח באדישות

לאחר שבג"ץ קבע לפני חודש כי יש לשקול בשנית את סעיפי האישום, פרקליט המדינה קיבל את בקשת מח"ש להחמיר את כתב האישום נגד אפיק טויבי שגרם למותו של נעים מאדי מהמתה בקלות דעת

זמן צפייה: 00:42

פרקליט המדינה עמית איסמן אישר היום (שלישי) את בקשת מח"ש להחמיר את האישום נגד אפיק טויבי שוטר מג"ב שירה למוות בחברו לפלוגה נעים מאדי. כעת, סעיף האשמה המיוחס לטויבי יהיה רצח באדישות במקום המתה בקלות דעת. הבקשה להחמרת העונש מגיעה לאחר שבג"ץ קבע לפני חודש כי יש לשקול בשנית את סעיפי האישום ומח"ש ביקשה מהפרקליט לעשות כן.

נגד טויבי הוגש במרץ השנה כתב אישום המייחס לו עבירות של המתה בקלות דעת ושיבוש מהלכי משפט בכל הנוגע לאירוע שגרם למותו של מאדי, וכן תשעה אישומים נוספים שעיקרם עבירות איומים ומעשי פזיזות ורשלנות בנשק. בשניים מהאישומים הללו יוחסו לנאשם גם עבירות תקיפה ומעשה מגונה כלפי שוטרים בפלוגה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שיא בגל התחלואה הנוכחי: 730 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול

הכדורגלן מפרשת הקטינות: "לוקח אחריות ומתנצל – מבין ששגיתי"

החל מהבוקר: שביתה של עובדי המנהל בבתיה"ח הממשלתיים

נעים מאדי, השוטר שנמצא ירוי בבסיס בצפון
נעים מאדי, השוטר שנמצא ירוי בבסיס בצפון | צילום: באדיבות המשפחה

על פי כתב האישום, לאחר מסדר הערב היומי, יצאו נעים וטויבי לעבר חדר המגורים. בהגיעם לשם, אפסן נעים את נשקו בארונו האישי, נעל אותו ונכנס למיטתו. בשלב זה, כך עולה מכתב האישום, טויבי - אשר עמד באותו הזמן בחדר, שלף את אקדחו האישי והחזיק אותו בידו. זאת, "ללא כל צורך, אלא רק לשם המשחק, כפי שנהג לעשות פעמים רבות". בנקודת זמן זו כך על פי כתב האישום, "לחץ הנאשם על תפס המחסנית והוציאה מעט ממקומה, ותוך כדי שהוא מנסה שלא ייגרף כדור אל בית הבליעה - דרך את האקדח".

ברגע הזה, "בעומדו סמוך מאוד למנוח, שעדיין שכב במיטתו מכוסה בשמיכה, הפנה הנאשם את האקדח ישר לעבר ראשו של נעים, אמר לו 'תראה' - ולחץ על ההדק. כתוצאה מהלחיצה על ההדק, נורה קליע אשר פגע ישירות בפניו של נעים, פצע אותו אנושות - והביא למותו".

באישום המלא מתואר כיצד הנאשם "הבחין בנעים מחרחר למוות, הניח את האקדח על בטנו של המנוח כדי להרחיק עצמו מהאירוע וכדי ליצור מצג שווא לפיו הוא שם קץ לחייו. מיד לאחר מכן, רץ הנאשם למועדון, בו שהו יתר השוטרים, שאל אותם אם שמעו ירייה ואמר להם כי נעים ירה בעצמו".

עוד עלה מכתב האישום, כי טויבי ביקש נוזל חיטוי מאחת השוטרות, "והחל לשפשף במרץ את כפות ידיו זו בזו". לאחר מכן, כשנשאל אם נגע במנוח, תהה אם רואים עליו כתמי דם. "גם בשלב מאוחר יותר, חזר הנאשם על גרסתו הכוזבת, לפיה נעים שם קץ לחייו".