"משכה בשיער והפילה לרצפה": מטפלת מואשמת בהתעללות בקשישה

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה כתב אישום נגד סבטלנה לוקיאנוק, תושבת אוקראינה בת 39, בגין פציעת מטופלת בת 81 ושבירת אפה, במהלך עימות שהתפתח ביניהן. "סובבה את ידה והכתה בפניה"

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי שבעיר כתב אישום נגד סבטלנה לוקיאנוק, תושבת אוקראינה בת 39, מטפלת בבית אבות, בגין עבירות התעללות בחסר ישע ותקיפת חסרת ישע של מטופלת בת 81.

על פי כתב האישום, במהלך משמרת של לוקיאנוק בבית האבות לפני כשבועיים, היא ניגשה אל חדרה של הקשישה על מנת להעבירה מכיסא הגלגלים עליו ישבה אל מיטתה, לקראת שנת הלילה. כשלוקיאנוק רכנה אל עבר הקשישה והושיטה את ידיה, השנייה הדפה אותה וסירבה לאפשר ללוקיאנוק להעבירה למיטתה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בהלה בעוטף עזה: כיפת ברזל הופעלה בשל זיהוי שגוי

לאחר העימותים מול כוחות הביטחון: מבנים נהרסו באזור יצהר

הנער שהיה מעורב בתכנון הרצח בדומא הורשע בחברות בארגון טרור

חשוד באזיקים
חשוד באזיקים | צילום: רויטרס

כמו כן, למרות שלוקיאנוק ידעה כי על פי נהלי בית האבות, במקרה כזה עליה להיעזר במטפל נוסף, היא המשיכה לבד לפעול להרמת הקשישה - מה שהוביל להחרפת העימות ביניהן. השתיים זו בשיערה של זו, ובשלב מסוים המטפלת סובבה את ידה של המטופלת והכתה בפניה בשתי מכות אגרוף.

לאחר מכן משכה לוקיאנוק את המטופלת מכיסא הגלגלים משיערות ראשה אל עבר המיטה, וזו נפלה לרצפה. רק בהמשך, ובעזרת סיוע של מטפל אחר, הורמה הקשישה למיטתה ושכבה בחוסר תזוזה - כך כאמור לפי כתב האישום.

עוד עולה מכתב האישום כי בתום ההתרחשות החליפה לוקיאנוק את בגדיה ומצעיה של המטופלת, תוך שהטיחה את רגילה אל קיר החדר, גלגלה את גופה מצד לצד באגרסיביות ויישרה את רגליה באוויר אל עבר ראשה. כתוצאה מהמעשיה של לוקיאנוק נגרם למטופלת שבר בבסיס עצם האף, שטפי דם בלחייה ושפתה, ובנוסף נפיחות בפנים וביד.