החשוד הולך עם מעדר: התיעוד שהוביל לפענוח רצח הנער משפרעם

בסרטון ממצלמת אבטחה נראה וויסאם אלחסנה, שוהה בלתי חוקי מעזה, הולך עם הכלי החקלאי יום לפני הרצח. בזכות דגימות ה-DNA על המעדר, והפתק שהונח ליד בית ההורים, המשטרה הגישה כתב אישום

זמן צפייה: 02:20

תיעוד ממצלמות אבטחה הוא שהוביל לפענוח הרצח של עאדל חטיב בן ה-17 בשפרעם, ולהגשת כתב אישום היום (שני) בגין רצח נגד ויסאם אלחסנה בן ה-44, תושב עזה.

בסרטון ניתן לראות את אלחסנה צועד, כאשר בידו מעדר, לעבר המקום שבו ירצח למחרת את עאדל. דגימות ה-DNA שנלקחו מהמעדר, ופתק שהונח על שמשת רכב ליד בית הוריו הדורש 400 אלף שקלים על מנת שבנם יוחזר, הן שתי הראיות המרכזיות בתיק. אלא שדף הכופר נכתב והונח על הרכב אחרי שעאדל כבר לא היה בין החיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"תכנן לסחוט את הוריו": תושב עזה מואשם ברצח הנער משפרעם

"ילד תמים וחייכן – אנחנו בתדהמה": אבל בשפרעם לאחר רצח הנער

חשד לרצח בשפרעם: גופת נער שנעדר נמצאה בשטח פתוח

תיעוד החשוד ברצח עדאל ח'טיב מחזיק מעדר
תיעוד החשוד ברצח עאדל ח'טיב מחזיק מעדר | צילום: חדשות 13

יומיים לאחר מעצרו, הוביל אלחסנה את חוקרי ימ"ר צפון אל הזירה ושחזר כיצד רצח את עאדל בדקירות ואז קבר את גופתו בבור מכוסה אבנים. במהלך השחזור, פרצו מהומות בשפרעם וההמון הזועם קרא קריאות לעבר הנאשם, כמו: "מגיע לכם מה שישראל עושים לכם".

פאטמה חטיב, אמו של עאדל, אמרה היום כי "עאדל היה ילד מקסים, מיוחד. ילד תמים. הכלב הזה, הוא רצח אותו, זרק אותו בשיח". אביו אשרף אמר: "לא יודע על מה הרג אותו. רצח אותו. עאדל רצה לעזור לו".

עורך דין סעיד חטיב, פרקליטה של המשפחה, אמר לאחר הגשת כתב האישום: "המנוול הזה, הרוצח, הנאשם הנתעב הזה רצח את הילד הזה ותכנן מבעוד מועד לקבל 400 אלף שקלים. לקבור אותו ואחרי זה להגיד למשפחה, אתם רוצים לדעת איפה הילד? תשלמו לי 400 אלף שקלים ואני אגלה לכם".

עאדל חטיב
עאדל חטיב | צילום: חדשות 13

היום, כאמור, הוגש כתב אישום נגד אלחסנה בגין רצח הנער. מהחקירה עלה כי הנאשם הוא שוהה בלתי חוקי שתכנן לחטוף ולרצוח את חטיב ולסחוט 400 אלף שקלים מהוריו בעד מציאתו, אותם תכנן להעביר למשפחתו בעזה. לאחר הגשת כתב האישום, פרצה מהומה בבית המשפט המחוזי בחיפה, כאשר בני משפחת הנרצח צעקו לעבר הנאשם וקיללו אותו.

לאחר מציאת גופת הנער בבור בשפרעם נעצרו ארבעה תושבי המקום, אך הם שוחררו לאחר שהתברר כי אינם קשורים למקרה. אבו חסאן נעלם והסתתר לאחר הרצח אך נמצא ונעצר חודש לאחר מכן, ושחזר את הרצח. מהחקירה עלה כי הנאשם, שעבד עם חטיב בעבודות בנייה, אמר לו שהוא רוצה למסור לו משהו וקבע איתו בשכונת עין עפיה שבשפרעם. במקביל, הוא הצטייד במעדר והסתיר אותו במקום בו תכנן לבצע את רצח הנער. בערב המקרה הוא הגיע למקום המפגש כשהוא מצוייד בסכין, הוביל אותו לשטח בו הסתיר את המעדר ודק אותו פעמים רבות עד שגרם למותו.

לאחר מכן, הוא הניח על שמשת רכב שחנה בסמוך לביתו של המנוח מכתב ובו כתוב בערבית כי הנער נמצא במקום בטוח והוא דורש עבורו סכום של 400,000 שקלים בתוך חמישה ימים, ולאחר שיקבל את הכסף הוא יוחזר לאביו. עוד ציין כי במידה ויפנו למשטרה הקטין ידקר, כך לפי החקירה.